MónEconomia
Catalunya és el 3r territori de la UE amb més inversió dels fons europeus

Catalunya és la tercera regió de la Unió Europea (UE) que ha captat més fons europeus en projectes de recerca i innovació durant la primera meitat del programa Horizon Europe 2021-2027. Segons ha assegurat que el país ha obtingut un total de 1.015 milions d’euros en ajuts competitius del programa entre el 2021 i el 2023. La injecció de diners de la UE per a Catalunya s’eleva fins al 3,54% del total europeu, el doble que li pertocaria per volum de població. Ara bé, el país ha provat ser un gran centre de recerca i investigació que necessita més recursos. Pel que fa al repartiment, el programa avalarà els projectes de més de 300 empreses catalanes, el que equival al 61% dels fons. L’altra part anirà destinada a les iniciatives de la mateixa administració pública catalana.

“Aquestes xifres tornen a posar de manifest, de manera inequívoca, l’empenta innovadora de l’empresa catalana en un entorn altament competitiu”, ha assegurat el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent. A més, ha destacat la importància que les empreses vagin acompanyades d’Acció, ja que en aquests casos la ràtio d’èxit en les sol·licituds és més alta. De fet, 321 companyies catalanes han obtingut 349 milions d’euros, el triple que en el mateix període de l’anterior programa marc. Aquest import representa el 4,23% del total dels fons atorgat a empreses i un 34% de l’estat. Paral·lelament, la conselleria també ha afegit que la feina de les empreses ha estat molt rellevant, ja que la ràtio d’èxit en les sol·licituds presentades s’ha situat en el 23%. Això són gairebé tres punts més que la mitjana entre el conjunt d’empreses catalanes (20,4%), que al seu torn és superior a la mitjana de la UE (18,7%) i la de l’Estat (19,6%), segons l’anàlisi del Govern.

El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, durant la presentació del nou pla català de semiconductors / EP
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, durant la presentació del nou pla català de semiconductors / EP

Centres de recerca: la joia de la corona catalana

Els centres de recerca i les universitats han captat en conjunt 631,5 milions d’euros en tres anys del programa Horizon Europe, xifra que representa el 61,3% dels fons europeus percebut a Catalunya durant aquest període. Un 26% dels fons han estat atrets per centres de recerca que forment part del sistema CERCA, un 24,5% per universitats i un 11,6% per altres centres d’R+D. El conseller d’Universitats i Recerca, Joaquim Nadal, ha valorat la gran capacitat d’atracció de fons competitius de suport a la ciència i ho ha relacionat amb l’impacte científic “evident” i l'”excel·lència” de la recerca duta a terme a Catalunya.

Més notícies
Notícia: El tercer Perte del cotxe elèctric arribarà al maig amb 500 milions
Comparteix
El ministre català ha avançat que la quarta part del Perte inclourà estarà dotat amb més de 1.200 milions d'euros
Notícia: Alerta pel retorn de l’austeritat: “Previsiblement” alentirà l’economia
Comparteix
El Banc d'Espanya assegura que el retrocés de l'activitat es podria pal·liar sempre que s'executin "reformes estructurals ambicioses"
Notícia: La baixada dels preus provoca la caiguda del 13% el benefici de Repsol
Comparteix
Imaz ha comentat que aquest inici d'any "demostra la solidesa del projecte de Repsol, que farà un nou pas endavant gràcies a l'actualització estratègica 2024-2027"
Notícia: El Sabadell eleva un 50% el benefici del 1r trimestre fins als 308 milions
Comparteix
El banc presidit per Josep Oliu ha aconseguit seguir augmentant els guanys gràcies al "dinamisme de l’activitat comercial i la millora de la qualitat dels actius"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa