La farmacèutica catalana Reig Jofre continua ampliant el seu perímetre a Europa. Segons ha comunicat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, la companyia ha obert una nova filial a la República Txeca per consolidar la seva presència internacional. La nova companyia, RJ República Txeca, tindrà un equip comercial especialitzat en el mercat farmacèutic i ja ha iniciat les operacions en aquest nou estat a través de diversos acords de distribució. L’objectiu d’aquest creixement és ampliar la presència a la República Txeca i aportar productes en l’àrea de la salut osteoarticular i dermatologia a través de la seva unitat de Specialty Pharmacare. “L’expansió de Reig Jofre està centrada en la internacionalització com a motor de creixement, recolzada tant en la creació de filials en mercats estratègics d’Europa com en la formalització d’acords de distribució en països clau”, ha subratllat la companyia en el seu comunicat.
En una segona etapa, la nova filial de Reig Jofre incorporarà gradualment la línia de productes de la unitat de Consumer Healthcare, que inclou les gammes de control de pes, energia, estrès i somni, i bellesa. A més, hi ha la possibilitat que a futur s’incorporin la resta de productes de la companyia, com els injectables hospitalaris de la unitat de Pharmaceutical Technologies, després de completar els processos de registre pertinents en el mercat txec.
Negoci internacional
Després de l’obertura de la seva filial a Polònia en 2021, la companyia estén el seu model de negoci a la República Txeca, amb les primeres vendes previstes per a aquest segon semestre de 2024. Actualment, el 55% de la facturació internacional de la farmacèutica prové de la seva xarxa de vendes pròpia a Europa, que inclou Espanya, França, Portugal, Bèlgica, Suècia, el Regne Unit, Polònia i, ara, la República Txeca.
Reig Jofre va tancar 2023 amb unes vendes de 316 milions d’euros i un resultat brut d’explotació (Ebitda) de 35 milions d’euros. Les unitats de Specialty Pharmacare (osteoarticular i dermatologia) i Consumer Healthcare van representar el 33% i 23% de les vendes, respectivament.