MónEconomia
Lura Care consolida la internacionalització amb l’arribada al Regne Unit
  • CA

Fa anys que el teixit empresarial català va començar a mirar a l’exterior per expandir i fer créixer els seus negocis. Aquest és l’exemple de Lura Care, una companyia que ja fa prop d’un any que va iniciar l’expansió internacional dels seus serveis de salut bucodental domiciliària al Regne Unit i Itàlia. Ara, l’empresa ha tancat un acord amb un grup de residències per a la gent gran i persones amb dependència d’aquest país i en quatre mesos ja ha donat servei a més de 500 pacients d’una trentena de centres, consolidant l’estratègia d’internacionalització. Tot i això, una de les sòcies de l’empresa, Rat Gasol, alerta que aquest desembarcament al Regne Unit és només el principi, ja que la idea és arribar a molts més mercats europeus.

Per al seu segon projecte d’expansió internacional, Lura Care ha comptat amb el suport d’ACCIÓ i del programa Digital Health i Medtech, adreçat a empreses dels sectors de la salut digital i les tecnologies mèdiques que volen expandir-se a altres mercats. A més això també els permet, explica Gasol, créixer, en la mesura del possible, de forma orgànica. Per altra banda, el CEO de la companyia, Sergi Comas, indica a Món Economia que el funcionament i regulació -que els va costar vuit mesos aprovar- del seu segment de mercat al Regne Unit “els afavoreix” i els està permetent créixer exponencialment mes a mes. Per contra, el gran repte que s’estan trobant, exposa l’empresari, és que els està costant més del que pensaven trobar dentistes que es vulguin sumar al projecte.

Tot i això, Lura Care ha tancat acord per realitzar, als diferents centres residencials, les revisions de la salut bucodental dels pacients així com recomanar els tractaments posteriors que cal realitzar en cada cas particular. Un cop acordats amb la família de cada pacient, la companyia catalana planifica els tractaments que pot realitzar a la mateixa residència o bé s’encarrega dels desplaçaments necessaris en cas que les intervencions siguin més complexes i calgui realitzar-les en clíniques o hospitals, com ara extraccions, oferint el servei de transport adaptat i d’acompanyament dels pacients.

Per a poder operar des del Regne Unit, Lura Care ha obert una oficina a Londres, des de la qual donen servei a una trentena de residències situades als voltants de la capital britànica. El seu objectiu de cara als pròxims anys és seguir invertint al Regne Unit per poder obrir oficines en altres grans ciutats del país, com Manchester, Liverpool, Birmingham o Newcastle i tancar el primer any al Regne Unit amb una facturació d’aproximadament uns 890.000 euros. De fet, Comas assegura que a curt termini ja s’estan plantejant obrir una segona oficina per donar cobertura a la zona del Manchester, que suposa un gran mercat per a ells.

A part de l’entrada al Regne Unit, Lura Care també ha entrat en altres mercats Des de principis de 2023 la companyia també ha començat a donar a servei al nord d’Itàlia, també amb el suport d’ACCIÓ i preveu expandir-se a altres mercats europeus. El següent, apunta Comas, serà Alemanya, ja que és un mercat amb un milió de places residencials i l’estat promou el servei odontològic que ofereix Lura Care.

Encara queda camí per recórrer a Catalunya

Haver desembarcat en altres mercats no vol dir que la companyia catalana no tingui recorregut a Catalunya. En aquest sentit, Gasol apunta que el pròxim pas que vol fer la companyia és aconseguir que el sistema Sanitari, tant el català els de la resta de l’estat, incloguin Lura Care i tots els qui ho necessitin puguin accedir als seus productes. L’empresària assegura que cal que el sistema públic “prengui partit” i siguin menys immobilistes amb aquest servei, ja que moltes persones grans no tenen un accés regular al dentista i si ho fessin “els milloraria la qualitat de vida”. Tot i això, reconeix que aquest serà “un camí molt llarg”. En aquest sentit, Sergi Comas, apunta que la idea de la companyia és convèncer alguns ajuntaments de Catalunya, perquè és una competència municipal, perquè els licitin el servei domiciliari d’odontologia. Tot i això, comenta que és un servei radicalment diferent a oferir el servei a una residència, ja que el context és molt diferent.

Per altra banda, una de les innovacions que ja ha arribat és l’atenció domiciliària privada, encara que Comas apunta que de moment ho fan a través de tercers i altres empreses com Cuideo o Qida. Tot i això, el CEO apunta que la seva idea és poder acabar-ho fent per si sols i poder tractar directament amb les famílies.

2025, l’any del veritable canvi

Pel que fa al funcionament del negoci, Comas explica que preveuen superar els dos milions d’euros de facturació amb grans ràtios de creixement a Itàlia i Regne Unit i que el negoci a l’estat segueixi creixent a doble dígit. Tot i això, assegura que l’any del canvi arribarà el 2025 quan es consolidin tots els mercats internacionals de l’empresa i desembarquin a Alemanya.

Fundada l’any 2015, Lura Care opera actualment arreu de Catalunya i també està present en altres territoris de l’Estat, amb servei en més d’un miler de residències, i compta amb més de 100.000 persones ateses mitjançant els seus serveis de salut mòbils. En total, la companyia té una plantilla a escala internacional d’unes 65 persones en total.

Més notícies
Notícia: El CGE manté la previsió de creixement de PIB pel turisme i la moderació de l’IPC
Comparteix
En paral·lel, l'entitat rebaixa la previsió de l'índex de preus de consum mitjà en dues dècimes (2,8%) i també redueix la taxa d'atur unes altres dues dècimes fins a l'11%
Notícia: Cau un 9% la compravenda d’habitatges a Catalunya el segon trimestre
Comparteix
Catalunya es va situar entre els territoris de l'Estat amb els preus més alts, fins al voltant dels 2.500 euros per metre quadrat
Notícia: Catalunya rep 2,4 milions de turistes internacionals, més que abans de la pandèmia
Comparteix
L'afluència de viatgers forans escala un 3,7% interanual i ja supera els registres del 2019 | La despesa creix en termes absoluts, però decau en la mitjana diària per visitant
Notícia: La lluita dels temporers per sortir de la pobresa: “És un mercat d’esclaus”
Comparteix
Els productors incompleixen les normatives de donar allotjament i transport als treballadors temporals del camp i els obliguen a malviure al carrer durant l'època de collita

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa