La companyia catalana Floox va presentar aquest dissabte el seu nou carregador ràpid per a cotxes elèctrics. En el marc de la e-Mobility Experience, la companyia nascuda a l’Hospitalet de Llobregat va presentar el disseny i el calendari de llançament del carregador Lyra 60, de 60 kW de potència, que fa dos anys que s’està desenvolupant. En aquests vint-i-quatre mesos de treball, assegura l’empresa, un equip format per més de 15 enginyers ha dissenyat un maquinari i un programari 100% propis per al carregador.
Durant la presentació, el CEO i fundador de Floox, Jordi Gazo, va assegurar que “és un orgull poder dir que hem desenvolupat el carregador ràpid de 60 kW més compacte del mercat i que a més ho hem fet 100% a Barcelona”. Gazo va destacar que el Lyra 60 és una “aposta per la innovació disruptiva i la producció local molt clara” així com “un gran compromís amb la descarbonització del planeta”. L’objectiu de Floox, va comentar Gazo, és “facilitar la vida a l’usuari del vehicle elèctric per a impulsar la mobilitat sostenible”, i per a això, assegura, “és fonamental comptar amb una bona infraestructura de càrrega ràpida”. En aquest sentit, “el Lyra 60 és un pas més cap a aquesta direcció”.
Com funciona el Lyra 60?
El nou carregador de Flooox, el Lyra 60, pesa uns 80 quilos i permetrà carregar el 80% d’una bateria de vehicle en un temps estimat d’entre 30 i 42 minuts, donant una autonomia d’uns 250 quilòmetres. A més, també hi haurà una versió compacta de paret i una versió autònoma en peanya, totes dues amb possibilitat de càrrega simultània per a dos vehicles.
El desenvolupament d’aquest nou carregador, que destaca per la seva relació potència-lleugeresa-compacitat, ha estat possible gràcies al suport de Premium PSU, empresa líder en conversió d’energia, que ha exercit d’incubadora de Floox. Aquest projecte d’intraemprenedoria va néixer a mitjan 2021 i es va presentar al públic un any després amb la missió de promoure l’ús de fonts d’energia renovable i la transició cap a una mobilitat, economia i societat sostenibles.
Després de completar aquesta etapa clau, la construcció del carregador, el futur per a Floox és mot clar, començar la fase de validació i certificació per, posteriorment, poder començar a industrialitzar la producció. Aquesta producció, ha anunciat la companyia, es farà de forma totalment localitzada a Barcelona.
Un any guanyant experiència
Durant aquest últim any, Floox no només s’ha dedicat a millorar el Lyra 60, sinó que per a guanyar experiència en el mercat nacional de la mobilitat elèctrica, aquesta empresa catalan va decidir personalitzar les solucions d’un soci expert en carregadors de vehicle elèctric, amb qui Premium PSU porta treballant més de quinze anys. De la seva mà es van redissenyar i van modificar alguns aspectes dels models estàndard per a diferenciar-se i donar un valor afegit al client. Els resultats d’aquests primers dotze mesos en el mercat són excel·lents, perquè Floox by Premium PSU ha arribat a vendre un milió i mig d’euros en carregadors ràpids i ultraràpids, la qual cosa li dota de la perícia necessària per a 2024 llançar el Lyra 60 amb garanties d’èxit.