Nou revés a la compra d’Air Europa per part del grup IAG, propietari -entre altres- d’Iberia i British Airways. Les autoritats europees de competència veuen “insuficients” les garanties que la multinacional ofereix als reguladors per mantenir la competència al sector. Segons ha avançat el Financial Times, l’executiu comunitari demana més concessions a l’entitat dirigida per Luís Gallego abans d’aprovar l’operació. Segons apunta el digital especialitzat, els compromisos presentats “no fan prou per dissipar les preocupacions” envers una excessiva concentració del negoci de les línies aèries; tal com Brussel·les hauria fet saber al govern de la corporació. Cal recordar que IAG s’havia ofert a renunciar a la meitat dels slots d’Air Europa -és a dir, dels viatges concrets a les rutes que opera- en favor de la seva competència.
Amb aquest moviment, Brussel·les allunya substancialment el que és el segon intent d’IAG per adquirir Air Europa. Actualment, val a dir, ja ostenta el 20% del capital, i la compra del 80% restant es concretaria en uns 400 milions d’euros; afegint una empresa més al repòquer d’aerolínies que ja ostenta la multinacional. La data límit per a la decisió definitiva de les autoritats europees és el pròxim 20 d’agost i, segons el rotatiu britànic, les possibilitats d’un bloqueig per part de la CE són, a hores d’ara, “molt altes”.

Estira-i-arronsa corporatiu
Les posicions, val a dir, són llunyanes des del principi de l’operació. En el moment de presentar les seves condicions per a l’adquisició, IAG va destacar que la renúncia a la meitat de les operacions d’Air Europa és “un important esforç que demostra el desig que la compra es faci amb totes les garanties per als consumidors”. Val a dir que la multinacional encara contempla possibles extensions del termini de decisió de les autoritats, tot plegat per guanyar temps de cara a una competència europea que sosté els seus dubtes respecte de l’encaix de mercat d’un moviment d’aquest abast.