MónEconomia
Les botigues oficials del Barça, un diamant en brut per als comptes del club

Les botigues oficials del Barça són un diamant en brut per a les delicades finances del club. La filial del FC Barcelona dedicada a l’explotació dels seus establiments oficials i a la venda de productes sota llicència —anomenada Barça Licensing & Merchandising (BLM)— va tancar l’exercici 2022-2023, que es va acabar el passat mes de juny, amb una facturació de 100 milions d’euros, el doble que l’exercici anterior. I ha triplicat el benefici. Així ho confirmen els comptes anuals dipositats pel club al Registre Mercantil, segons avança Cinco Días. La temporada passada va ser la primera que es va poder desenvolupar amb total normalitat des de l’esclat de la pandèmia de la Covid-19.

El club té grans esperances dipositades en aquesta línia de negoci que el Barça explota de manera directa des de l’any 2018, quan va rescindir el contracte que tenia amb Nike. A banda de ser un negoci clarament a l’alça, també és un as a la màniga que es reserva la directiva per si necessités activar una nova palanca per sanejar els comptes. El Barça estima que en tres anys BLM podria facturar 350 milions d’euros. El 2022 la junta de Joan Laporta va demanar permís als socis per vendre fins a un 49,9% de les accions de l’empresa en cas d’extrema necessitat, una operació que el club valora en uns 700 milions d’euros pel 100%. 

La Barça Store de la Rambla de Barcelona / FCB

Les botigues físiques, principal font d’ingressos del Barça

Dels més de 100 milions facturats la temporada passada, el 82% va sortir de les 15 botigues físiques que el club té repartides per tot l’estat espanyol. Un 9% procedeix de les llicències d’explotació de la marca Barça i el 9% restant són vendes en línia, que van arribar a una trentena de països, entre els quals destaquen França, Alemanya i Polònia. Els resultats abans d’interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions (ebitda) va ser de 25,4 milions i el benefici net d’1,9 milions, el triple que la temporada anterior. La facturació rècord s’explica en bona part pel creixement en el nombre de botigues físiques, que han passat de 7 a 15 en molt poc temps. Una de les obertures més sonades és la del carrer Arenal de Madrid, la primera del club a la capital espanyola.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a febrer 16, 2024 | 16:35
    Ramon febrer 16, 2024 | 16:35
    Diamant ? No en diuen "palanques" d'això ?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa