La marca de cosmètics i bellesa catalana Puig va tancar els nou primers mesos de l’any amb uns ingressos de 3.428,2 milions d’euros, la qual cosa suposa un increment del 9,6% a perímetre i tipus de canvi constant (LFL) i un 10,1% més en termes reportats respecte al mateix període d’un any enrere. El president executiu de la companyia, Marc Puig, ha destacat el creixement a doble dígit de les vendes en el tercer trimestre “en un entorn complex per al sector”. “Aquest resultat posa de manifest la salut i resiliència del nostre negoci ‘core’ -en particular, el de fragàncies-, que ha accelerat en el tercer trimestre, i continua creixent per sobre del mercat de bellesa ‘premium'”, ha afegit. Només en el tercer trimestre, la companyia catalana va registrar unes vendes totals de 1.257 milions, un 11,6% més en termes LFL i un 11,1% superiors en termes reportats, “per sobre del mercat de bellesa ‘premium'”, segons va informar aquest dimarts la companyia.
Entre els diferents segments de mercat on treballa, el de fragàncies i moda va registrar un “fort creixement” de l’11,1% fins al setembre, amb unes vendes netes de 2.534 milions. L’empresa ha assenyalat que “ha mantingut la fortalesa” de les seves marques Prestige i que ha registrat un increment de les seves marques nínxol, amb un creixement a doble dígit durant el període. El segment de maquillatge, també va augmentar les vendes, fins als 535 milions d’euros, un 1,4% interanual més. El segment de cura per a la pell va tenir unes vendes netes de 381 milions en el període, un 22,9% més en termes reportats i un 9,4% més LFL.

EMEA, la regió que més creix
Per regions, Europa, Orient Mitjà i Àfrica (EMEA) va ser la regió “de major i més ràpid creixement” de Puig fins a setembre, amb un augment de les vendes del 13,9% en termes reportats i del 12,6% en LFL, amb unes vendes netes de 1.830 milions d’euros, el 53% del total.
La regió d’Amèriques va obtenir una facturació de 1.291 milions d’euros, un 9% més en termes reportats i un 7,5% més LFL. L’empresa ha recordat que en el quart trimestre de l’any passat va comptabilitzar un ajust negatiu per la hiperinflació a l’Argentina, “la qual cosa es traduirà en una comparativa més fàcil en el quart trimestre de 2024”.
Finalment, Àsia-Pacífic va tenir vendes per valor de 308 milions fins a setembre, un 0,8% interanual més. Puig ha explicat que “continua invertint a un ritme mesurat i a llarg termini a la regió”, en països com la Xina, l’Índia, el Japó o Corea del Sud.