MónEconomia
El BBVA revisa les sinergies de l’OPA al Sabadell i reconeix nous riscos

El BBVA reconeix que el futur de l’OPA hostil sobre el Banc Sabadell és menys falaguer del que esperava. En un document remès aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, l’entitat reconeix que, en les condicions actuals, l’operació podria generar menys sinergies de les esperades. Arran del veto a la fusió imposat pel Consell de Ministres durant un mínim de tres anys, “no és possible garantir que el BBVA aconsegueixi coordinar els negocis de BBVA i Sabadell, racionalitzar les funcions administratives duplicades o generar estalvis en costos de finançament”.

El nou document, val a dir, no recull una xifra concreta de les noves sinergies esperades, però el mercat assumeix que estaran molt lluny dels 850 milions d’euros plantejats en un primer moment. Així i tot, suposa un pas més en el discurs del BBVA, que, fins ara, sostenia que els estalvis generats per la fusió romanien intactes; i només caldria endarrerir-ne l’assoliment d’acord amb el calendari del Consell de Ministres. Des de La Vela, però, encara no s’han pronunciat al respecte. En tot cas, sí que assumeixen que “és possible que no s’abastin tots o alguns dels objectius esperats amb l’operació, inclosos la reducció de costos i les sinergies de finançament”. Entre altres qüestions, des del Banc de Bilbao destaquen les noves dificultats en la integració operativa o la racionalització d’oficines, dos àmbits en què el govern espanyol ha posat especial èmfasi, amb l’objectiu d’evitar l’exclusió financera i la pèrdua de llocs de treball al sector financer.

El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, conversa amb el del BBVA, Carlos Torres, enmig del conflicte per l'OPA hostil / ACN
El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, conversa amb el del BBVA, Carlos Torres, enmig del conflicte per l’OPA hostil / ACN

El perill d’Economia

Un altre risc afegit per a la fusió, reconeixen, supera fins i tot el període establert per la fase 3 de la Moncloa. Segons la llei d’entitats de crèdit, la hipotètica absorció del Sabadell, un cop transcorreguts els tres anys a què ha obligat el Consell de Ministres, estaria en última instància en mans del ministeri d’Economia, que podria vetar-la un cop més. En cas que el titular de la cartera econòmica no doni el seu sí, “la fusió no es portaria a termini, i és possible que resultés més difícil integrar les operacions de BBVA i Banc Sabadell, derivant en un procés complex amb major consum de temps i recursos de l’inicialment previst”. Amb tot, seria un nou factor erosionador de les sinergies.

Porta oberta a retirar-se

En diversos punts del document, com ja va recordar el conseller delegat Onur Genç en la presentació de resultats del primer semestre, el BBVA recorda que té la potestat de fer un pas al costat i abandonar l’ambició d’absorbir el Sabadell. “És possible que el Grup no conclogui l’oferta o unes altres operacions en curs o futures, en el moment oportú”, destaquen. La retirada estaria, en bona manera, vinculada a la venda de la filial britànica del banc català, TSB, que va ser ratificada per aclamació pels accionistes vallesanes el passat dimecres en junta extraordinària. Arran de l’operació al Regne Unit, i d’acord amb el Decret d’OPAs, BBVA reitera que “amb conformitat de la CNMV, pot desistir de l’oferta o mantenir-la”.

Més notícies
Notícia: Brussel·les s’encara amb Trump en l’inici de l’era dels aranzels
Comparteix
El portaveu comercial de la Comissió colla la Casa Blanca perquè apliqui els termes de l'acord i alerta que les inversions pactades "no són vinculants"
Notícia: El preu del dipòsit de benzina cau més de 6 euros en plena guerra comercial
Comparteix
Trump ha amenaçat amb sancions els països que comprin petroli a Rússia, generant incertesa al voltant del preu del cru
Notícia: Barclays exigeix “disciplina” al BBVA amb l’OPA i contempla que la retiri
Comparteix
El banc britànic veu "valor" a abandonar l'ofensiva pel Sabadell si l'acord no té un "bon preu" | Els analistes criden a sobreponderar l'acció basca en solitari
Notícia: Els aranzels de Trump entren en vigor: el nou ordre comercial ja és aquí
Comparteix
El president dels Estats Units ha estripat les regles de negociació i aconsegueix sortir-se amb la seva a base d'amenaces i estirabots

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa