El fullet de l’OPA del BBVA al Sabadell, el document que guia les perspectives dels accionistes catalans a l’hora d’acceptar o no les condicions proposades, ha estat cristal·lí: la Vela no es mourà de la posició que manté des del maig del 2024. Malgrat els moviments borsaris desfavorables, que deixarien els inversors que acceptin l’oferta en números vermells respecte de les valoracions al mercat, el president Carlos Torres i el conseller delegat Onur Genç han descartat completament qualsevol millora de l’oferta. La versió de l’entitat és la mateixa que ja van mantenir a mitjan mes de juliol, quan el directiu turc ja va sentenciar que “l’oferta és l’oferta”. Ara, a tocar del darrer assalt de l’operació, la versió dels opants roman invariable. “L’oferta és molt atractiva, i recollia en origen una prima molt superior a la de les operacions similars que s’han produït en els últims mesos”, ha sostingut Torres en una ràpida atenció als mitjans que ha portat a terme després de fer públics els darrers documents.

Segons Torres, l’equació de bescanvi atorga a les accions del Sabadell un preu “enormement atractiu”; i serà sobre aquest que hauran de prendre la decisió d’adherir-se o no a l’ofensiva basca. La lectura tria ignorar la distància que el mercat directe estableix entre les dues entitats: a hores d’ara, ja amb l’oferta detallada, la prima negativa es manté en el 8%, entre els 1.300 i els 1.400 milions d’euros.

Els directius, però, no atorguen gaire credibilitat a l’escletxa. La posició del banc basc, molt més agressiva que la que havia sostingut des de l’inici de l’OPA, és que el forat de valor que deixa el seu bescanvi és, al menys en part, fictici. “A on seria l’acció del Sabadell sense l’OPA? El preu actual dels seus títols està molt afectat per la nostra oferta”, ha raonat Genç; adscrit a la teoria que l’avenç de la cotització dels catalans es correspon a “l’especulació d’inversors que busquen que millori el preu del fullet”. Un plantejament que han rebutjat diametralment en diverses ocasions els directius del Sabadell, que apunten al creixement anterior a l’assalt del BBVA -de més del 80% el 2023, per exemple- per revelar una tendència que va més enllà dels moviments d’inversors curt-terministes.

Façana de l'edifici ‘La Vela’, del BBVA a Madrid / EP
Façana de l’edifici ‘La Vela’, del BBVA a Madrid / EP

El 30%, una “obligació reguladora”

Torres també ha llevat importància a la porta oberta que han deixat els seus a reduir el llindar d’acceptació de l’OPA fins al 30%, tal com permet la legislació espanyola. Segons el president, la comunicació al regulador borsari nord-americà a aquest respecte respon estrictament a un afany de minuciositat. “Ens demanàvem que el fullet contemplés tots els possibles escenaris, però això no vol dir que tinguem cap intenció d’aplicar-los”, ha argumentat. En aquest sentit, el directiu ha mantingut l’objectiu d’assolir la meitat més una de les accions del Sabadell com a baròmetre d’èxit de l’OPA. Sense arribar a aquest llindar -que, comptabilitzant l’autocartera vallesana, suposa rebre el sí del 49,3% dels drets de vot-, l’oferta es declararia no superada i, per tant, el BBVA no entraria al capital català. La direcció, de fet, ha negat que estigui prevista una situació similar a la de l’italià UniCredit a l’accionariat de l’alemany CommerzBank; en què el primer s’estableix com a majoritari del segon sense tenir-ne control efectiu. “L’únic escenari possible és el del 50% en endavant”, ha reiterat Torres.

Personal i sinergies

Qüestionats per la revisió a l’alça de les sinergies, contrària a totes les previsions que va fer el mercat després del veto a la fusió imposat pel Consell de Ministres, Torres i Genç han atribuït la millora a la “major preparació” que tindran per fusionar-se en els pròxims tres anys. Cal recordar que el conjunt de retallada de costos i altres avenços econòmics previst en la primera versió de l’OPA era d’uns 850 milions d’euros; mentre que el fullet definitiu eleva l’execució a 900 milions. La major part d’aquest muntant prové de retallades de costos i millores operatives -majoritàriament, d’acomiadaments-; mentre que la reducció del cost del crèdit es queda en 65 milions d’euros. “Tenim molta experiència en transaccions, n’hem fet moltes. Per això hem millorat les previsions”, assegura el president.

Més notícies
Notícia: Rebuig total dels minoritaris del Sabadell a l’oferta del BBVA: “És ofensiva”
Comparteix
L'associació de menudistes acusa el banc basc de voler imposar-se "per la porta del darrere" amb la rebaixa al 30% del llindar d'èxit i sosté que la rendibilitat de l'operació va "a la baixa"
Notícia: El BBVA manté el preu de l’OPA al Sabadell i treu ferro a la prima negativa
Comparteix
El banc basc eleva les sinergies per sobre dels 900 milions un cop s'aixequi el veto a la fusió | El període d'acceptació per als accionistes començarà el pròxim dilluns
Notícia: La CNMV autoritza l’OPA hostil del BBVA sobre el Banc Sabadell
Comparteix
El regulador borsari aprova l'operació i deixa via lliure per al període d'acceptació | La Vela té cinc dies hàbils per publicar l'oferta completa
Notícia: El BBVA obre la porta a rebaixar al 30% el llindar d’èxit de l’OPA al Sabadell
Comparteix
El banc basc comunica al regulador borsari nord-americà que considera canviar les condicions d'èxit de l'oferta si aconsegueix el control d'entre el 30 i el 50% de l'entitat catalana

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa