MónEconomia
El BBVA deixa l’OPA per al setembre per evitar les vacances d’estiu

El BBVA allarga encara més el calendari de l’OPA hostil sobre el Banc Sabadell a la cerca de més certeses. Segons fonts financeres han confirmat a l’agència Europa Press, l’entitat basca esperarà fins a principis del setembre per llançar l’oferta definitiva. La direcció que comanda Carlos Torres ha consensuat aquesta decisió amb la Comissió Nacional del Mercat de Valors per evitar la influència de l’estiu sobre l’operació. L’agost, com comenten les mateixes veus del mercat a EP, és “pràcticament inhàbil” des del punt de vista financer. Així, obrir les portes de l’acceptació durant el mes central de l’estiu eleva el risc que els inversors catalans no hi participin.

A més, encetar el període d’acceptació passat l’agost permet incloure en l’oferta definitiva els resultats d’ambdues entitats,així com la votació de la venda de la filial britància TSB, prevista per al pròxim dia 6 d’agost. D’aquesta manera, el banc opant pot aproximar el bescanvi ofert als inversors vallesans a la realitat de les dues empreses. Els accionistes catalans rebrien, comenten fonts de l’ens basc, “la informació més completa possible” per prendre la seva decisió definitiva. “Aquest escenari té com avantatge que s’evitarà el període d’acceptació a l’agost, un mes en el qual, per les vacances, és més difícil per als accionistes exercir el seu dret a realitzar el bescanvi”; afegeixen.

Imatge de la seu central del Banc Sabadell a Sant Cugat / ACN
Imatge de la seu central del Banc Sabadell a Sant Cugat / ACN

Moment convuls per a la banca

La resolució arribarà, doncs, a finals del tercer trimestre d’enguany, a l’espera d’uns resultats que, segons les expectatives del mercat, poden ser menys falaguers que en els darrers exercicis. Tal com va avançar Món Economia, el consens dels analistes per al segon trimestre del 2025 apunta a un retrocés dels beneficis de la gran banca espanyola d’un 5%, amb efectes especialment perniciosos sobre BBVA, per la seva elevada exposició a un mercat sota pressions recessionistes, com esl el Mèxic. Si la tendència continua com fins ara, les xifres del setembre poden ser més baixes encara, i refredar les expectatives del conjunt del món inversor per al sector creditici de l’Estat.

Més notícies
Notícia: Setge al govern espanyol per la gestió “grotesca” de l’OPA al Sabadell
Comparteix
La dreta espanyola ataca Cuerpo per l'expedient de Brussel·les que acusa la Moncloa d'"extralimitar-se" mentre ERC i Sumar hi reclamen que aturi l'operació
Notícia: La gran banca pateix les baixades de tipus sota l’ombra de l’OPA al Sabadell
Comparteix
Els resultats del segon trimestre prometen un retrocés en els marges d'interessos que poden deixar les entitats financeres lluny dels rècords del 2023 i el 2024
Notícia: El BCE posa límit a les baixades de tipus tot i la pressió dels aranzels
Comparteix
El mercat assumeix que el preu del crèdit romandrà intacte en la reunió del pròxim dijous entre pressions dels governadors centreeuropeus | El terrabastall a la Fed resta confiança a Frankfurt
Notícia: Trump fa mutar el món de les criptomonedes i dispara Bitcoin a màxims històrics
Comparteix
Els Estats Units dinamitzen el sector a la cerca d'un nou actiu favorable al dòlar | La inversió en BTC es recompon al voltant dels fons institucionals, revolucionats per les noves regulacions "promercat"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa