BBVA s’ha donat un termini de dues setmanes per a presentar la sol·licitud d’autorització de la seva OPA hostil sobre Sabadell davant la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), començat a comptar des de la data de l’anunci de l’operació, dijous passat 9 de maig. D’aquesta manera, tot i que la decisió està més que presa, el banc encara vol esperar un temps prudencial per fer-la oficial, ja que aquest tràmit inclou la presentació del projecte explicatiu i altres documents complementaris.
Un cop feta oficial la mesura BBVA té un mes per formular oficialment l’OPA. No obstant això, tant en l’anunci publicat davant la CNMV com en la roda de premsa, el banc va traslladar la seva intenció de presentar aquesta sol·licitud dins un termini de dues setmanes, que acabaria el 23 de maig. Tot i que el Sabadell ja ha posat sobre la taula la seva negativa a l’operació, sembla que el BBVA continua persistint en la compra del banc català, el que podria provocar, en cas de ser acceptada, una major concentració de mercat i clients, així com l’espanyolització d’un banc català.

Tots els nivells d’autoritzacions
L’autorització de la CNMV és una de les quals BBVA necessita per a formular l’OPA hostil sobre Sabadell, com també la de la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC), el Banc Central Europeu (BCE) i el supervisor prudencial britànic. També necessitarà el vistiplau de les autoritats de defensa de la competència dels EUA, Mèxic i Portugal i la notificarà, de manera voluntària, a les autoritats de competència del Regne Unit. BBVA realitzarà les peticions d’aquestes autoritzacions a les autoritats de competència “tan aviat com sigui possible”, després de l’anunci del passat dijous. El banc estima que recaptar totes aquestes autoritzacions i celebrar la junta d’accionistes per a aprovar l’ampliació de capital que comporta l’OPA hostil comportarà entre sis i vuit mesos. A partir d’aquí, el banc llançaria pròpiament l’oferta sobre el 100% del capital de Sabadell, que s’estendria un màxim de 70 dies.