El Banc Santander ha patit un ciberatac aquest dimarts que afecta les dades de clients a Espanya, Xile i Uruguai. L'”accés no autoritzat” s’ha estat detectat aquest dimarts i el Santander n’ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) en un comunicat on assegurava que es van implementar “immediatament mesures de bloqueig per gestionar l’incident” per protegir els clients. El ciberatac afecta també tots els treballadors i alguns exempleats del grup. El banc ha intentat enviar un missatge de tranquil·litat: “A la base de dades no hi ha informació transaccional ni credencials d’accés o contrasenyes de banca per internet que permetin operar amb el banc”. Per tant, segons el banc els atacants només s’haurien fet amb dades bàsiques com el nom i cognom dels clients.
Així, han reiterat que les operacions i els sistemes del Santander poden seguir operant amb seguretat. “Lamentem la situació i estem informant proactivament els clients i treballadors directament afectats. Hem notificat oportunament als reguladors i a forces de seguretat i continuarem col·laborant amb ells”, conclou el comunicat.

No detallen quants clients estan afectats
“Les operacions i els sistemes no estan afectats i els clients poden continuar operant”, apunta el banc, que refusa detallar quants clients estan afectats en total. Segons l’entitat, els clients que ho estan ja han estat informats al respecte, així com les forces de seguretat, que ja estan investigant el ciberatac.