L’empresa de cosmètica catalana Puig va aconseguir va tancar un bon primer semestre de l’any. Segons ha anunciat aquest mateix divendres la companyia, fins al juny es van registrar unes vendes netes de 2.171 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 9,6% respecte de les dades de fa un any. Aquest augment, de les vendes ha possibilitat que Puig hagi augmentat un 4,8% el benefici net ajustat fins als 238 milions d’euros. Tot i això, el benefici net de la companyia catalana ha estat de 154 milions d’euros, xifra un 27% inferior a la del mateix període de 2023. Aquests, són els primers resultats de Puig com a companyia cotitzada, després d’haver-se estrenat en Borsa el passat 3 de maig a un preu de 24,5 euros per acció.
Puig ha atribuït aquest descens del benefici als costos de caràcter excepcional derivats de la seva sortida a Borsa, així com a les despeses d’adquisicions i fusions i altres ajustos, que han suposat un import de 84 milions d’euros després d’impostos. L’ajust principal ha estat la prima extraordinària en efectiu de 94 milions atorgat a tots els empleats de la companyia amb motiu del seu salt al parquet.
Segons ha informat Puig en un comunicat, el seu resultat brut d’explotació (Ebitda) ajustat va ser de 410 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 7,4%, i un marge de l’Ebitda ajustat del 18,9%.
La primera conseqüència dels resultats presentats ha estat una gran caiguda a la borsa en els primers compassos de la sessió. Passats dos quarts de deu del matí, les accions de la companyia catana han arribat a caure més d’un 11%. Tot i això, minuts després han aconseguit moderar la rebaixa del valor dels títols per sota del 10%, encara que continuen sent el fanalet vermell del selectiu espanyol.