La companyia xinesa Chery ja té un peu dins de la reindustrialització de Nissan, però el seu aterratge no serà immediat. Tal com ha anunciat aquest divendres el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, es farà en tres fases. “A cada fase hi ha uns requeriments de producció que anirem especificant i treballant”, ha dit el conseller, que ha admès que la negociació per la reindustrialització ha estat “complexa” i ha tingut “alts i baixos”. El titular d’Empresa i Treball també ha confirmat que l’aterratge de la firma asiàtica a la capital catalana ha tingut ajuts econòmics per part de diferents administracions, que ha assegurat que hi haurà “temps d’explicar amb la màxima transparència”.
En declaracions als mitjans abans de reunir-se amb la cúpula de la companyia al Palau de Pedralbes de Barcelona, el conseller ha dit que l’acord entre Chery i Ebro és un “projecte tractor” amb un “potencial molt gran“. “Això no serà d’un dia per l’altre, ho anirem veient”,. D’aquesta manera i a l’espera de conèixer les xifres concretes de l’acord, la previsió és que els treballadors de l’antiga Nissan es vagin incorporant progressivament. Torrent ha recordat que els treballadors que no han trobat una nova feina, es troben fent formació centrada en el vehicle elèctric.

Una firma per finalitzar les negociacions
Aquest divendres hi ha prevista la signatura oficial de l’acord entre Ebro-EV Motors i Chery a la Zona Franca de Barcelona. L’acord farà realitat la reindustrialització de l’antiga planta de Nissan gairebé tres anys després del tancament. A banda de les cúpules de directius de les dues companyies, a l’acte hi ha prevista l’assistència del president del govern espanyol, Pedro Sánchez; i el de la Generalitat, Pere Aragonès, entre altres alts càrrecs polítics. Després de mesos de negociacions amb la firma asiàtica, l’acord entre la catalana Ebro EV-Motors i Chery es va saber el passat dimarts i suposa que Barcelona tindrà la primera fàbrica de cotxes xinesos a Europa.