Ametller Origen continua la seva de creixement sostingut i a doble dígit. Durant el 2023, l’empresa catalana va registrar una facturació total de 552 milions d’euros, xifra que suposa un creixement del 22% interanual, en un any marcat pel fort increment de preus en l’alimentació. El conseller delegat del grup, Josep Ametller ha assegurat durant la presentació de resultats de la companyia que el 2023 “ha estat un molt bon any en què hem aconseguit mantenir el ritme de creixement tot i la inflació”. Bona prova d’això és que durant l’últim exercici Ametller Origen va continuar la seva expansió per tot el territori català obrint 11 botigues i renovant-ne una dotzena. Això també ha provocat que la plantilla hagi crescut fins als 3.800 treballadors i ja tinguin 138 botigues. De cara a aquest 2024, Ametller ha assegurat que les previsions són mantenir el ritme de creixement i començar, ara sí, les obres del gran projecte que fa deu anys que preparen, l’Agroparc, un cop superats tots els tràmits que es requerien, u pressupost de 60 milions i amb la voluntat d’acabar a finals del 2026, tal com ho exigeix el Perte Agroalimentari. De cara a les eleccions, el conseller delegat de l’empresa ha reclamat a tots els partits que promocionin, a través de polítiques fiscals, que les empreses del país reinverteixin tots els beneficis al territori, tal com fan des d’Ametller Origen.
El creixement d’Ametller, però, no només ha arribat per culpa de l’augment de preus. De fet, el conseller delegat ha assegurat que en l’últim any han aconseguit augmentar la seva quota de mercat a Catalunya fins al 3,5%, cosa que suposa un creixement del 0,6% en l’últim exercici. A més, Ametller també ha destacat l’important pes que tenen en el subsector dels productes frescos (7,7%) -amb la fruita al 14% de quota- dels plats preparats, que ja és del 9,4%.

“Prefereixo prendre vendes”
Pel que fa al problema inflacionari, Josep Ametller ha explicat durant la presentació de resultats que tot i la incertesa al llarg de tot el 2023, el model del grup no ha canviat “ni un centímetre”, tot assegurant que “prefereixo perdre vendes” abans de variar el model. Un fet que finalment tampoc ha acabat succeint.
De fet, sobre el model d’Ametller Origen, el mateix conseller delegat ha explicat que primen sempre l’associació amb col·laboradors locals en tots els punts de la cadena de valor, com per exemple el projecte que van iniciar l’any passat juntament amb 12 productors més per a impulsar el cultiu de carxofes al país. En aquesta línia ha destacat que el 98% de l’import total de les compres que realitza el grup correspon a proveïdors estatals, principalment catalans.
L’objectiu principal, seguir millorant
Per altre costat, ametller ha reivindicat la seva política de reinversió dels beneficis. De fet, ha assegurat que en els últims deu anys han acumulat una inversió total de 160 milions d’euros amb l’objectiu de seguir evolucionant i millorant en la seva producció agrícola, l’elaboració de productes i la comercialització. Durant el 2023 la inversió va pujar fins als 34,4 milions d’euros.