L’empresa catalana Almirall ha obtingut un benefici de 7,4 milions d’euros en el primer trimestre, gairebé un 4% menys que durant els tres primers mesos del 2023. Segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional de Valors (CNMV), durant aquest període va ingressar 248,8 milions d’euros i les seves vendes netes van augmentar un 6,6% en els tres primers mesos de l’exercici. El negoci de dermatologia a Europa és el que ha marcat el comportament de la farmacèutica, ja que les seves vendes han crescut un 18,1% fins als 113 milions.
El resultat brut d’explotació (Ebitda) de la farmacèutica, a més, ha avançat un 1,4% entre el gener i el març en comparació amb els tres primers mesos del 2023, fins a situar-se en els 52,5 milions d’euros. El resultat net d’explotació (Ebit) és el que explica la caiguda del benefici d’Almirall, ja que ha disminuït un 8,9% fins als 18,5 milions d’euros.

“Seguim avançant amb el nostre ‘pipeline’ i comencem l’any amb resultats sòlids”
La companyia també ha informat de les seves previsions per al conjunt de l’any, en què s’espera un creixement de les vendes netes “d’un dígit alt” i un Ebitda d’entre 175 i 190 milions d’euros. “Hem començat l’any amb uns sòlids resultats empresarials i, per tant, confirmem les nostres estimacions financeres per al 2024. Continuem obtenint uns molts bons resultats al negoci europeu de dermatologia i seguim avançant amb el nostre prometedor ‘pipeline’, tant en fases inicials com avançades, mitjançant acords de llicència i inversions constants en la nostra I+D”, ha explicat el president i conseller delegat d’Almirall, Carlos Gallardo.
