Almirall ha declarat uns beneficis de 7,7 milions d’euros durant el primer trimestre, un 62,3% menys que durant el mateix període de l’exercici passat. La companyia ha comunicat una important contracció de guanys i Ebitda principalment relacionada amb la reducció de la partida d’altres ingressos provinents d’AstraZeneca i Covis. Tot i això, la farmacèutica ha consolidat un creixement de l’1,5% en ingressos totals, fins als 232,5 milions d’euros; amb unes vendes netes de 232 milions d’euros, un 6% més que al mateix període del 2022.
Tot i la reducció de beneficis, Almirall considera el primer trimestre una obertura “sòlida” d’any impulsada per la millora del negoci dermatològic especialment als mercats europeu i nord-americà. Alguns dels productes estrella de la biofarmacèutica catalana han disparat les vendes netes per sobre d’un 10% en indrets clau; com és el cas de Seysara, que registra una facturació de 4,8 milions d’euros, un 12% més en termes interanuals amb una quota de mercat propera al 6%. També es consolida el tractament per a la psoriasi Wynzora, que passa de generar 800.000 euros a apropar-se als 3,5 milions amb important penetració tant a Alemanya com a l’Estat espanyol.
“Bon camí” de creixement
Tot i la patacada a la columna de guanys, des de la companyia asseguren que el primer trimestre manté Almirall en “el bon camí” per assolir els objectius marcats el 2023. Els horitzons per al curs, recorda la firma, apunten a un creixement de vendes net de “dígit mitjà-baix” -en línia amb el 6% registrat entre el gener i el març- i un Ebitda total d’entre 165 i 180 milions d’euros. Com en el cas de la facturació, el resultat brut d’explotació del trimestre encaixa amb aquestes previsions, amb un valor total de 51,8 milions d’euros, una contracció del 13,1% interanual.
Pròxims objectius
Amb aquests resultats, la catalana mira al futur a curt termini amb opcions per “aprofitar oportunitats de creixement inorgànic”. Dins l’estructura innovadora de la firma, però, durant el curs el més proper és l’aprovació a finals d’any del medicament contra la dermatitis atòpica Lebrikizumab, que “mostra headlines positius” en els estudis implementats durant el primer trimestre. Amb tot, destaca unes inversions en R+D properes als 24 milions d’euros entre el gener i el març; amb un lleuger repunt del deute fins als 216 milions d’euros.