MónEconomia
Els aeroports espanyols batran rècords per Reis tot i la vaga a Iberia

Els aeroports de la xarxa d’Aena a l’estat espanyol gestionaran 15.224 vols per a aquest cap de setmana de Reis, entre aquest divendres, 5 de gener, i el diumenge, 7 de gener, que estarà marcat per la vaga dels treballadors de handling d’Ibèria després de fracassar l’última reunió de negociació amb els sindicats. Aquest és un nou rècord d’operacions, ja que ha superat les dades que es van aconseguir abans de la Covid-19, quan es van fer un total de 13.921 vols, un 9,3% menys que aquest any.

Segons ha explicat el gestor aeroportuari en un comunicat, la dada també és un 13% superior que el 2022, amb 13.464 moviments. En concret, el dia amb més operacions serà el diumenge, amb 5.316 vols programats des de i cap als aeroports d’Aena, mentre que aquest divendres estan previstos 4.956 operacions. Per contra, el dia amb menys vols serà el dissabte, amb 4.952 vols. La programació de vols es troba subjecta als canvis que puguin produir-se en l’operativa de les diferents companyies aèries en funció de les diferents situacions que es presentin.

Un avió d'Iberia / EP
Avión de Iberia A350 IBERIA (Foto de ARCHIVO) 04/8/2020

Més de 400 vols cancel·lats per la protesta

La vaga ha obligat a Ibèria, Ibèria Express i Air Nostrum a cancel·lar més de 444 vols, la qual cosa afecta més de 45 000 passatgers. La companyia ja ha trobat acomodament per al 92% d’ells, bé sent reubicats en altres vols, dates o horaris, o si ho han preferit, rebent el reemborsament dels seus bitllets. La companyia ha assegurat que continua treballant per a recol·locar a la resta segons les possibilitats, tenint en compte la complexitat de les dates, acabades d’acabar Nadal, i l’alt factor d’ocupació dels vols. De moment, però, al voltant de 9.000 passatgers s’han quedat sense poder volar i sense alternatives proposades per la companyia.

Més notícies
Notícia: Una marca d’ulleres catalana factura 17 milions i té presència en 72 països
Comparteix
L'empresa vigatana Woodys encara el 2024 amb el repte de créixer un 30%
Notícia: Recel davant la pròrroga de l’impost a la banca: “Canvia les regles del joc”
Comparteix
El sector alerta del llast a la competitivitat que suposa fer definitiva la taxa extraordinària davant uns mercats europeus més equilibrats
Notícia: L’ONU augura que el PIB espanyol creixerà un 1,8% el 2024
Comparteix
L'organització és més optimista que el BdE i Brussel·les sobre l'economia
Notícia: Barcelona dobla la inversió en el sector hoteler, fins als 518 milions
Comparteix
La xifra no supera el rècord de 638,7 milions d'euros del 2021, segons la consultora CBRE

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa