MónEconomia
Aena encarrega a Duran i Lleida la gestió d’onze aeroports del Brasil
  • CA

Josep Antoni Duran i Lleida, exlíder de l’extinta d’Unió Democràtica de Catalunya (UDC) és a punt de començar una nova vida que l’obligarà a passar gran part del temps al Brasil. És el que es desprèn, almenys, de l’anunci que Aena ha fet en un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Segons aquesta notificació oficial que recull l’Agència Catalana de Notícies (ACN), l’empresa pública espanyola, dedicada a la gestió d’aeroports i liderada pel socialista Maurici Lucena com a conseller delegat, Duran serà l’encarregat, a partir ara, de gestionar els onze aeròdroms brasilers adquirits recentment. L’exdirigent democratacristià i exlíder de CiU al Congrés dirigirà l’empresa Bloco do Onzo Aeroportos do Brasil, creada per Aena per encarregar-se d’aquesta xarxa d’infraestructures per al transport aeri.

Aeròdroms distribuïts en quatre estats diferents del Brasil

Per ocupar el seu nou càrrec, Duran i Lleida deixarà les seves actuals responsabilitats com a conseller d’Aena, i a les comissions de nomenaments, retribució o govern corporatiu i sostenibilitat i acció climàtica de la companyia. A canvi, serà el màxim responsable d’una empresa que té aeroports repartits en quatre estats del Brasil: São Paulo, Minas Gerais –que són els dos més poblats–, Mato Grosso del Sud i Pará. La concessió, que Aena es va adjudicar a l’agost, segons va anunciar, és per un període de 30 anys, tot i que al final d’aquest termini hi ha la possibilitat de signar una pròrroga de cinc anys més.

L'aeroport Congonhas Sao Paulo, un dels adquirits per Aena que haurà de gestionar Josep Antoni Duran i Lleida / Europa Press
L’aeroport Congonhas Sao Paulo, un dels adquirits per Aena que haurà de gestionar Josep Antoni Duran i Lleida / Europa Press

Segons les dades disponibles, els onze aeroports del Brasil adquirits per Aena van tenir fins a 26,8 milions de passatgers l’any 2019, una xifra que representa un 12% del moviment de viatgers en transport aeri registrat al total del país que ara tornarà a ser presidit pel líder d’esquerres Luiz Inácio Lula da Silva. Per adjudicar-se aquestes infraestructures que ara posa en mans de Duran i Lleida, Aena va haver de participar en una subhasta pública i haurà de pagar gairebé 470 milions d’euros, 2.450 milions de reals, dit en la moneda brasilera.

Més notícies
Entrevista: Jordi Suriñach: “Renunciar a ampliar l’aeroport és un cost massa elevat per a Catalunya”
Comparteix
ENTREVISTA al catedràtic de la UB que va ser un dels directors de l'informe sobre l'impacte de l'ampliació de l'aeroport de Barcelona
Notícia: La crisi aeroportuària, el llegat de la pandèmia
Comparteix
La falta de personal i la precarietat laboral converteixen els aeroports en caus de retards, cancel·lacions i mal servei
Notícia: Aena preveu arribar als 300 milions de passatgers el 2026, una xifra rècord
Comparteix
El gestor aeroportuari evita parlar de l'ampliació de l'Aeroport del Prat i centra les seves inversions en la creació d'una ciutat aeroportuària
Notícia: Aena constata la recuperació amb un benefici de 500 milions
Comparteix
L'operadora aeroportuària quintuplica els guanys tot i uns costos energètics disparats que s'enlairen fins als 150 milions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a novembre 18, 2022 | 19:49
    Ricard novembre 18, 2022 | 19:49
    Propera parada: la lluna.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa