MónEconomia
Adif adjudica a Saba durant 10 anys 22.000 places d’aparcament en estacions

Adif ha adjudicat a Saba Aparcaments la gestió dels pàrquings a més 50 estacions de tren durant un període mínim de 10 anys. Així ho han confirmat en sengles comunicats la companyia catalana i la gestora de la xarxa ferroviària espanyola. Segons ha informat l’organisme, el contracte està valorat en poc més de 246 milions d’euros, si bé la xifra es podria ampliar en cas que també ho faci el termini de l’entesa, susceptible d’allargar-se cinc anys més. Tal com ha informat Adif, Saba serà l’encarregat d’explotar, controlar i gestionar els pagaments als aparcaments adjudicats; així com del manteniment de les infraestructures. Durant la seva estada, la firma presidida per Salvador Alemany s’ha compromès a invertir uns 61 milions d’euros, dels quals la meitat s’hauria d’assignar durant el primer any i mig. En cas d’una pròrroga de l’acord, Saba hi dedicaria uns 13 milions d’euros més.

La renovació de la confiança en Saba implica, a més, una remodelació de la relació contractual. En aquest cas, Adif serà partícip dels beneficis del mig centenar d’emplaçaments. L’adjudicatària s’ha compromès a abonar una renda fixa de més de 42 milions d’euros; amb uns 21 milions més en cas d’ampliar-se el termini. Més enllà d’aquests ingressos estables, Saba s’ha compromès a abonar una renda variable equivalent al 57% dels ingressos durant el primer any d’activitat, ràtio que aniria creixent a raó d’un punt percentual cada any. Amb tot, la renda garantida que rebria l’operadora pública ascendiria fins als 106 milions d’euros, amb uns possibles 76 milions addicionals segons llargària i rendiments de la gestió.

Un aparcament Saba / Saba Aparcaments
Un aparcament Saba / Saba Aparcaments

Renovació de l’oferta

Els 55 emplaçaments per als quals Saba s’ha adjudicat la gestió entraran dins una intensa política d’ampliació del negoci de l’aparcament. Segons expliquen des de la companyia, la inversió en plaques fotovoltaiques i punts de recàrrega per a vehicles elèctrics ha estat “un dels grans eixos de l’oferta” presentada a Adif. Amb més de 500 emplaçaments per a electrificats a tot l’Estat encaixa en la idea del pàrquing com a “hub de serveis sostenibles per a persones, empreses i mercaderies”. Per altra banda, també s’hi integrarà l’aposta per la logística última milla: d’ençà de l’adquisició de l’emergent catalana Geever, Saba ha instal·lat punts de microdistribució a molts dels seus emplaçaments -és a dir, taquilles perquè els repartidors hi puguin deixar els productes adquirits mitjançant canals digitals-. Així, les parades de cotxes de les estacions ferroviàries espanyoles “donaran resposta a les noves necessitats derivades” de la venda electrònica.

Més notícies
Notícia: Foment proposa un pla per duplicar les exportacions catalanes al Marroc
Comparteix
La patronal cerca fórmules per "incentivar" sectors des de la logística a l'automòbil o el biomèdic | El president Josep Sánchez Llibre anuncia una nova expedició empresarial al matí
Notícia: L’OCDE crida a evitar “una font de precarietat” amb els fixos discontinus
Comparteix
L'organització crida a vigilar una modalitat contractual creixent arran de la Reforma Laboral | Constata que les pujades de l'SMI han tingut un efecte "positiu" sobre l'economia de l'Estat
Notícia: El 62% de lloguers gestionats per immobiliàries pugen de preu per sobre l’IPC
Comparteix
La discriminació de contractes o els incentius perversos dels intermediaris augmenten la inseguretat dels inquilins en el mercat d'habitatge barceloní, segons un estudi d'IDRA
Notícia: McDonald’s perd el dret d’usar el nom Big Mac a Europa
Comparteix
El tribunal considera que la cadena de menjar ràpid nord-americana no ha demostrat l'ús efectiu de la marca dins de la UE

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa