MónEconomia
Els accionistes de Porsche, contra la fabricació de cotxes elèctrics

Els accionistes de Porsche AG estan pressionant al consell d’administració i a la direcció del fabricant de vehicles d’alta gamma perquè facin marxa enrere i deixin d’invertir en l’electrificació dels seus productes davant la desacceleració mundial d’aquest mercat, l’auge de la competència procedent de la Xina i l’escassa rendibilitat que li ofereix aquesta divisió als resultats del grup. La junta general d’accionistes, que s’ha celebrat aquest divendres, ha servit per a evidenciar la divisió d’opinions entre els responsables del negoci i amos dels títols de la cotitzada. D’una banda, els accionistes li han preguntat al conseller delegat (CEO), Oliver Blume, per què manté l’empresa l’objectiu que els vehicles elèctrics representin més de la meitat de les vendes de la signatura l’any que ve quan rivals com Mercedes-Benz ja han anunciat que fan marxa enrere en les seves ambicions per l’escassa demanda.

Els inversors creuen que l’alentiment del negoci a la Xina i els problemes de subministrament als quals s’enfronta el sector de l’automòbil són una raó “important” per a revisar l’estratègia que està seguint la companyia, i que ha evidenciat els problemes del negoci, que també s’han reflectit en les cotitzacions. De fet, els títols de Porsche han perdut més d’un 35% del seu valor des que comencés l’any, mentre que les accions de competidors com Ferrari s’han disparat gairebé un 40% en l’últim any: “L’eufòria de la sortida a Borsa s’ha esvaït”, han arribat a comentar durant la junta els accionistes posant com a exemple les caigudes de les vendes del Porsche Taycan EV que es van reduir a la meitat durant el primer trimestre.

Porsche introdueix un sistema automatitzat per a la seva planta de Zuffenhausen que augmenta l’eficiència un 20% / EP

La direcció de Porsche assumeix la crisi

El CEO considera que la situació del mercat xinès per a la marca de luxe és “complicada” per la crisi amb els concessionaris i les escasses vendes de vehicles elèctrics en detriment per la presència més gran de marques locals, que triomfen més entre els consumidors, és capaç d’oferir cotxes a un preu més competitiu. En aquest sentit, des de la companyia també admeten certa preocupació per l’escalada comercial entre la Unió Europea (UE) i la Xina que podria costar-li a Pequín un impacte en les relacions comercials entre tots dos blocs de 4.000 milions d’euros. Una situació que afectaria, especialment, al mercat d’automòbils de luxe europees.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa