Nou imprevist a Grifols. Alguns dels grans accionistes de la companyia d’hemoderivats han enviat cartes a la companyia queixant-se per la cancel·lació del ‘Capital Markets Day’, fins a nou avís, per manca de transparència en el procés de la possible oferta pública d’adquisició (OPA) del fons Brookfield Asset Management i la família fundadora sobre l’empresa catalana. Aquest esdeveniment s’havia de celebrar el pròxim 10 d’octubre.
Segons han informat fonts del bufet Araoz & Rueda -qui ha gestionat les cartes dels accionistes i que representa a més del 5% dels accionistes- a Europa Press, el bufet està “a sobre i vigilant” l’operació que actualment està en fase de due dilligence. Des del despatx assenyalen que és una OPA “en diferit, per entregues, en què hi ha un interès al darrere” i que “el que s’està intentant fer és una oferta oportunista, atès que la companyia va bé”. Una de les grans crítiques cap a l’empresa catalana recau en el fet que, segons ells, els únics que saben què passa “és la família Grifols” (que té el 30% de la companyia) i assenyalen que la resta dels accionistes desconeixen la informació.

Grifols crea un comitè per seguir l’OPA
L’OPA amb Brookfield està portant cua a l’empresa catalana. Per això el consell d’administració de la companyia d’hemoderivats va crear al juliol un comitè per seguir el procés d’OPA amb el fons inversor. En el comunicat que van enviar a Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l’empresa catalana va assenyalar que en la reunió per constituir aquest comitè no hi van participar Raimon Grifols Roura, Victor Grifols Deu, Albert Grifols Coma-Cros i Tomás Dagá Gelabert, els accionistes familiars de l’empresa per un potencial conflicte d’interès.
