El preu del lloguer a Catalunya torna a batre rècords. Segons l’informe mensual de preus de lloguer de pisos.com, l’habitatge a Catalunya va registrar l’agost del 2023 un preu mitjà de 12,34 euros per metre quadrat, la qual cosa va suposar un ascens mensual del 0,57%, el segon més lleu de l’estat espanyol. Respecte a agost del 2022, l’ascens va ser del 4,93%. A més, Catalunya va ser el tercer territori amb la mensualitat més cara per als inquilins, per darrere de Balears (15,91 €/m²) i Madrid (15,01 €/m²). Segons Ferran Font, director d’Estudis de pisos.com, “el mercat del lloguer segueix sense frenar la seva escalada, posant-l’hi cada vegada més difícil als inquilins”.
La crisi dels preus del lloguer català sembla no remuntar. Ja fa mesos que aquesta tipologia d’habitatge no fa més que augmentar i segons l’estudi de pisos.com no hi ha cap indicador que faci pensar que la tendència canviarà en un futur pròxim. Així, Font indica que “si abans calia descartar viure en segons quins barris, les mensualitats actuals obliguen molts ciutadans a mudar-se fins i tot a altres capitals o municipis dins de la mateixa província perquè l’esforç econòmic que han de realitzar és molt major”.
Barcelona, la capital més cara de l’Estat
En comparació amb les dades del mes de juliol, Barcelona (2,96%) va ser la segona demarcació que més va créixer. Per part seva, Girona (-2,83%) va ser la que més va caure. D’un any a un altre, Barcelona (13,38%) va ocupar el desè lloc en el rànquing general de repunts. Per part seva, Lleida (-8,19%) va ser la sisena demarcació que més va caure. Amb 14,68 euros per metre quadrat l’agost del 2023, Barcelona va ser el territori més car per als inquilins de l’Estat, mentre Tarragona (6,42 €/m²) va ser el més econòmic de Catalunya.
Pel que fa a les capitals catalanes, totes van pujar mensualment. Girona (2,63%) va ser la setena que més va créixer de l’estat espanyol mensualment. Interanualment, totes les capitals catalanes van créixer. Barcelona (24,95%) va ser la segona capital espanyola que més va repuntar. En l’apartat de preus, Barcelona (22,94 €/m²) va ser la capital més cara de l’Estat. D’altra banda, Lleida (8,34 €/m²) va ser la capital més assequible.