MónEconomia
Més de nou euros el litre: la nova realitat de l’oli d’oliva verge

El preu de l’oli d’oliva s’ha disparat un 51% des del mes de desembre, quan el govern espanyol no havia posat encara en marxa la rebaixa de l’IVA a determinats aliments, fins a aconseguir els 9,25 euros el litre a l’octubre, segons les dades analitzades per Asufin. Les últimes xifres de l’organització han apuntat aquest dilluns que fa un any a El Corte Inglés, el Carrefour i l’Alcampo el preu no superava els sis euros, mentre que al Dia marcava 7,59 euros. En l’actualitat, però totes les cadenes marquen el mateix preu: 9,25 euros el litre d’oli d’oliva verge.

Asufin també ha destacat que està passant el mateix amb l’oli de gira-sol, que també registra una pujada de preu, tot i que no tan radical com la de l’oli d’oliva. D’aquesta manera, a totes les grans cadenes com Mercadona, El Corte Inglés, Carrefour i Alcampo, el preu es troba en l’1,55 el litre, mentre que el supermercat Dia és l’única que es desmarca d’aquest preu i anota 1,6 euros.

Imatge d'arxiu d'un supermercat / Jesús Hellín - Europa Press
Imatge d’arxiu d’un supermercat / Jesús Hellín – Europa Press

El cistell de la compra també s’encareix

L’associació de consumidors ha alertat també que el cistell de productes bàsics seleccionats pel govern espanyol per a alleugerir l’IVA i combatre la inflació, costa avui més que al desembre, quan la mesura no s’havia posat en marxa. En concret, un 0,06%, d’un tiquet mitjà de 33,67 euros recollit el 29 de desembre, als 33,74 euros corresponents al 26 d’octubre. En relació amb els preus recollits el 30 de gener (una vegada descomptant l’efecte promocionis post-Nadal), de 29,61 euros, eel cistell de bàsics costa actualment un 13,93% més.

Des de gener, el cistell de la compra de productes bàsics no ha fet més que augmentar de manera progressiva. Així, els preus avui són més cars en totes les grans cadenes de distribució, excepte El Corte Inglés, que marca un 3,29 menys en el seu tiquet d’octubre (32,2 euros) enfront del de desembre (35,49 euros).

Més notícies
Notícia: La CGT convoca set jornades de vaga a H&M durant la campanya de Nadal
Comparteix
El sindicat busca aturar el servei d'atenció al client en dates clau per exigir millores en les condicions salarials i de conciliació dels treballadors
Notícia: Roures (Mediapro): “Jo no m’he desvinculat, m’han tret la responsabilitat”
Comparteix
L'exconseller delegat de Mediapro revela que la companyia no l'ha deixat acomiadar-se dels treballadors
Notícia: La inflació s’estanca al 3,5% amb tendències oposades de benzina i llum
Comparteix
L'energia baixa a mal ritme mentre els carburants s'abarateixen en un octubre en què la subjacent accelera el seu retrocés
Notícia: L’any de la recuperació: les aerolínies superen els beneficis prepandèmics
Comparteix
Els resultats del tercer trimestre del 2023 i les xifres rècord de passatgers catapulten els ingressos de les companyies aèries

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa