La contractació pujarà per les rebaixes a Catalunya. En concret, els comerços catalans contractarà al voltant de 4.600 persones durant aquesta època, segons ha afirmat InfoJobs. Tot i això, la tendència no es perpetua només a Catalunya, sinó que tot l’estat espanyol registrarà més contractació per les rebaixes, igual que en les altres campanyes comercials. De fet, segons l’informe, tant Cap d’Any com rebaixes han millorat els resultats de 2022 després de registrar des del Black Friday un total de 28.532 llocs oferts en sectors estratègics de l’activitat comercial, la qual cosa suposa un 40% més.
En concret, més dels 28.500 llocs oferts des de l’arribada del Black Friday corresponen a aquests sectors entre els quals destaquen compres, logística i magatzem; atenció al client i venda al detall, un augment del 40% respecte al 2022 i un 41% més en comparació amb el 2021. A més, suposa una alça del 62% respecte a les dades de la mateixa campanya en període prepandèmia, quan es van registrar 17.590 vacants el 2019. Així, vuit de cada 10 llocs oferts pertanyen a categories clau de l’activitat comercial.
Respecte a les vacants registrades per InfoJobs per a la campanya de rebaixes, Madrid (amb 12.500 vacants), Castella-la Manxa (amb 5.600) i Catalunya (amb 4.600) aconsegueixen reunir actualment el 64% de les vacants totals comptabilitzades en l’àmbit nacional. A aquestes els segueix Galícia, que recull més de 3.100 llocs de treball. Tot i això, les vacants registrades per la plataforma reflecteixen que un total de 22.948 ocupacions oferien contracte de durada determinada, és a dir, un 64% de les vacants, mentre que tan sols el 5% tenien caràcter indefinit (1.822 ocupacions).

Logística i magatzem, les grans estrelles de la contractació
D’aquesta manera, el sector de compres, logística i magatzem és el que més ocupació ha generat durant el període analitzat, ja que reuneix més de 15.600 llocs de treball, seguida per atenció al client amb més de 8.700 vacants, i venda al detall, amb gairebé 4.200. InfoJobs ha precisat que això ocorre perquè es tracta d’un període de contractació molt concret, per a una campanya de pocs mesos que es concentra a final d’any. Així mateix, la contractació en campanya de rebaixes depèn en certa manera de les previsions i de com evolucionin les vendes d’aquesta, és a dir, a majors vendes, major necessitat de contractació.