El Gremi d’Hotels de Barcelona preveu que la ciutat recuperi la facturació prèvia a la covid aquest 2023 gràcies a la tornada total del turisme. Segons ha informat en una roda de premsa aquest dijous, el president del gremi, Joan Clos, ha assegurat que el sector tancarà “l’exercici de l’any amb una facturació global sensiblement o bastant superior a la de 2019”.

Pel que fa a dades d’ocupació i preu als hotels de Barcelona, les dades acumulades de gener a agost reflecteixen una ocupació del 82,62% (-1,2 punts menys respecte al 2019) i, un preu mitjà de 174,15 euros, el que suposa un augment de 33,2 euros respecte al 2019. En quant els mesos de juliol i agost, l’ocupació ha estat del 88%, dos punts per sota de l’any 2019 i un punt més que l’any 2022. El preu mitjà ha estat de 186,6 euros, és a dir un augment de fins a 36,6 euros més que l’any 2019 i 9,4 euros més que l’any 2022).

Alhora, Clos ha explicat que aquest darrer trimestre de l’any 2023, i durant tot l’any 2024, el turisme Barcelona està molt consolidat i tindrà un protagonisme molt destacat i positiu per a la ciutat. En aquest sentit, el president del gremi s’ha mostrat satisfet per la confirmació de dos nous esdeveniments mundials que se celebraran a Fira de Barcelona a partir de l’any 2025, LabelExpo i ICE, afirmant que “són una gran oportunitat per al teixit empresarial del país, la ciutat i el seu entorn, afavorint grans oportunitats”.

Clos també ha remarcat que els màxims històrics seran d’“ingressos i no pas de beneficis” i ha assenyalat l’augment dels costos de l’energia, alimentació i estructurals. En aquesta mateixa línia, el director general de l’entitat, Manel Casals, ha recordat els efectes de la pandèmia en el sector i els deutes contrets llavors. “Moltes pèrdues que es van acumular, molts crèdits que es van haver de demanar. Estem pagant la factura de la covid i la pagarem fins al 2028 o el 2030”, ha avisat.

Mà estesa al nou govern

Durant la roda de premsa, Clos també ha assegurat que el sector hoteler està a disposició del nou govern municipal per col·laborar amb ells en el dinamisme qualitatiu de Barcelona i, ha recordat que les dades del sector coincideixen amb l’objectiu que persegueixen els principals actors d’assolir un turisme més qualitatiu per a la ciutat.

Per assolir aquesta activitat turística de qualitat, Jordi Clos ha enumerat aquells aspectes indispensables, com ara, tenir clar el perfil de visitant que es desitja; fer la promoció pertinent amb els recursos adequats i, propiciar un producte turístic de qualitat, creant nous idearis turístics, contemplant espais de poca concentració turística més enllà dels límits municipals.

Pel que fa a l’allotjament turístic, Clos ha enumerat quines són, en opinió del Gremi d’Hotels, les idees que haurien d’inspirar una millora del PEUAT. En aquest sentit ha assegurat que la ciutat ha de “poder continuar sent una destinació competitiva qualitativament, permetent projectes hotelers singulars que aportin un gran valor afegit” afegint que “el PEUAT ha d’afavorir la transformació de l’allotjament turístic per millorar la seva qualitat”.

Més notícies
Notícia: L’economia catalana augmenta un 1,5% respecte al segon trimestre de 2022
Comparteix
El PIB de Catalunya ha crescut un 0,2% en comparació amb el primer trimestre de l'any
Notícia: Eines denuncia pressions contra candidats per retirar-se de les eleccions
Comparteix
El vicepresident de la Cambra i candidat d'Eines de País Toni Fitó lamenta el "joc brut" que pateixen els independentistes i subratlla el suport cap als afectats
Notícia: Fira de Barcelona acollirà més de 100 esdeveniments durant la tardor
Comparteix
Constantí Serrallonga ha assenyalat que el calendari “reforça la destacada activitat firal que la institució està duent a terme enguany amb la celebració de grans esdeveniments de referència”
Notícia: Eines brega al territori unes eleccions “més importants” que les del 2019
Comparteix
El candidat Toni Fitó reitera a Premià de Mar la crida a la participació i critica la presència d'empreses amb seu a Madrid a la llista de Santacreu

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa