MónEconomia
Les vendes a grans superfícies catalanes augmenten un 10,5% el 2022
  • CA

Les vendes a les grans superfícies de Catalunya han augmentat un 10,5% aquest 2022 en comparació a l’any passat, segons ha informat aquest dilluns l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Aquest augment ha estat causat pel bon comportament dels dos grans grups que formen l’índex des d’on s’extreuen els resultats. Tot i això, l’augment dels aliments ha estat d’un 6,6%, molt inferior que el de la resta de productes, que han augmentat un 14,8% en comparació al 2021. En relació amb els resultats d’abans de la pandèmia, la mitjana anual de l’índex general del 2022 ha estat de 100,6 punts. Així doncs, segons el diagnòstic de l’Idescat, pràcticament ha recuperat el valor de l’any 2019 (101,2).

Les gran superfícies es recol·loquen molt a prop de les xifres prepandèmiques. Aquest 10,5% més de vendes ha provocat que les dades es recuperin. Tots els mesos han de l’any han anat en augment, però s’ha pogut comprovar una gran pujada intermensual aquest passat desembre, coincidint amb la campanya de Nadal. Al desembre, l’índex ha augmentat un 8,4% respecte al mateix mes del 2021, però fins a un 45,3% respecte al mes de novembre del 2022. Per grups de productes, l’evolució ha estat similar, amb un augment del 8,6% de les vendes d’alimentació i un 8,2% de la resta de productes.

La pujada de preus en l'alimentació continua sent una de les principals acceleradores de la inflació / EP
La pujada de preus en l’alimentació continua sent una de les principals acceleradores de la inflació / EP

La inflació fa augmentar les vendes

L’índex a preus constants –és a dir, eliminant l’efecte dels preus– registra un augment del 0,2% en mitjana anual. Per grups de productes, les vendes de productes d’alimentació disminueixen un 2,8%, mentre que la resta de productes augmenten un 3,9%. Per tant, sembla ser que l’augment dels preus dels aliments ha estat un impediment pel seu creixement. Al mes de desembre, l’augment de l’índex a preus constants és de l’1,2% interanual, però cal destacar que l’índex de l’alimentació disminueix un 3,6%, mentre que el de la resta de productes augmenta un 6,7%.

Més notícies
El CEO de Seat i Cupra i president d'Anfac, Wayne Griffiths / ACN
Les vendes de Seat cauen un 18% tot i l’ascens de Cupra
Notícia: Les vendes de Seat cauen un 18% tot i l’ascens de Cupra
Comparteix
Els models elèctrics de la filial de Volkswagen es disparen un 92% interanual i trenquen la barrera de les 150.000 unitats entregades
Imatge d'un supermercat / ACN
Les vendes del comerç català cauen un 1,7% al novembre
Notícia: Les vendes del comerç català cauen un 1,7% al novembre
Comparteix
Els equipaments de la llar i l'alimentació trunquen el creixement de la facturació de les vendes detallistes
Les oficines d'Almirall / EP
Almirall guanya 10,9 milions fins el setembre i augmenta les vendes un 5,3%
Notícia: Almirall guanya 10,9 milions fins el setembre i augmenta les vendes un 5,3%
Comparteix
La companyia es recupera davant les pèrdues de 39,4 milions d'euros del mateix període del 2021
Oficines de l'empresa Fluidra / ACN
Fluidra preveu una caiguda de vendes del 7% durant el tercer trimestre
Notícia: Fluidra preveu una caiguda de vendes del 7% durant el tercer trimestre
Comparteix
La companyia catalana suposa que guanyarà al voltant de 520 milions d'euros

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa