MónEconomia
Segon dia de protestes dels pagesos: els tractors posen rumb a Barcelona

Els pagesos comencen el segon dia de protestes per reclamar solucions a la crisi que travessa el sector amb un objectiu clar: Barcelona. Centenars de tractors avancen cap a la capital catalana amb marxes lentes l’endemà d’una jornada de mobilitzacions històriques i talls de carretera arreu de Catalunya. La majoria d’agricultors han optat per fer nit a la carretera per poder iniciar la marxa a primera hora del matí. Diverses columnes procedents de Ponent, la Catalunya Central, Girona, Tarragona i les Terres de l’Ebre aniran convergint per entrar a Barcelona a través de l’avinguda Meridiana i la Diagonal. La previsió és que arribin a la capital catalana cap al migdia.

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha informat que els Mossos d’Esquadra “encapsularan les marxes de tractors per evitar accidents”, ja que la prioritat de la jornada és garantir la seguretat viària a la xarxa de carreteres catalanes, que previsiblement patirà un gran col·lapse durant bona part del dia. Trànsit farà un seguiment en directe de les protestes per informar dels talls i les retencions. Una de les grans preocupacions és l’acumulació de camions a la frontera francesa, que aquest dimarts no van poden circular per les marxes lentes i els talls a l’AP-7, i que al llarg de dia podrien tornar a la carretera. Protecció Civil recomana evitar l’ús del cotxe i, en cas de no tenir alternativa, planificar molt bé la ruta.

Rutes de les marxes lentes dels pagesos que es dirigeixen cap a Barcelona / ACN

Els pagesos col·lapsaran els accessos a Barcelona

La mobilització dels pagesos cap a Barcelona reduirà la pressió sobre el trànsit als diversos punts tallats durant la jornada del dimarts i les cues i retencions s’aniran concentrant a l’àrea metropolitana. Els pagesos de la Catalunya Central, per exemple, han fet nit a la C-16, la C-17 i la C-25. Els de Vic baixen per la C-17 i s’uniran al grup de Mollet per entrar a la ciutat per la Meridiana, on es trobaran amb la columna del Bages, que surt de Sant Fruitós per la C-16 i després agafaran la C-58 i la C-33. Els agricultors de Ponent, que són el gruix dels manifestants i han mobilitzat centenars de vehicles, han enfilat cap al Bruc, on faran una aturada tècnica per omplir els dipòsits amb un camió cisterna que els acompanya.

Tractors de Ponent inicien la marxa lenta cap a Barcelona / ACN

La columna de Lleida entrarà per la Diagonal, on tenen previst deixar els tractors i aniran a la seu de la Comissió Europea, ubicada al passeig de Gràcia; després es desplaçaran a la delegació del govern espanyol a Barcelona, al carrer Mallorca; i finalment es reuniran amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès. “Volem molestar el mínim possible, però ens han d’escoltar”, reivindiquen els agricultors catalans. Aragonès es reunirà amb representants dels pagesos acompanyat del conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, per traslladar-los el suport de la Generalitat a les seves reivindicacions.

Més notícies
Notícia: Els pagesos decideixen portar la protesta a Barcelona
Comparteix
"Catalunya no és res sense els pagesos", clamen a l'assemblea de la Catalunya Central
Notícia: Carreteres tallades i cues arreu de Catalunya per les protestes dels pagesos
Comparteix
Trànsit informa de retencions a una vintena de punts de la xarxa catalana, entre ells l'A-2, l'AP-2, l'AP-7 o l'N-240
Notícia: MAPA | Tots els talls de carretera de les protestes dels pagesos
Comparteix
Els agricultors faran talls a les principals vies catalanes per protestar contra la burocràcia i els costos desmesurats
Notícia: Les protestes dels pagesos fan perdre 120 milions als transportistes
Comparteix
La patronal del transport fa una crida a la "responsabilitat" als agricultors en les mobilitzacions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jomateix a febrer 07, 2024 | 13:31
    Jomateix febrer 07, 2024 | 13:31
    Ahir a Tota espanya sense cap tipus de permis es van tallar carreteres i autopistes…pels mateixos motius hi han catalans per la seva ideología independentista acusats de desordres i sol.licitant penes de 8 anys… No veig cap fiscal actuant d ofici per aquest greuje a la economía i Blablabla.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa