L’associació d’autònoms-pimes transportistes catalanes (AGTC) ha fet aquest dilluns una crida a la responsabilitat dels agricultors catalans en les mobilitzacions previstes per aquest dimarts i per les pròximes setmanes. La patronal del transport per carretera ha xifrat en 120 milions d’euros els “important trastorns i perjudicis als transportistes espanyols” per les mobilitzacions dels agricultors francesos en protesta contra les noves polítiques mediambientals, socials i econòmiques del govern gal.
En un comunicat, la patronal del transport per carretera ha demanat que “no es repeteixin els greus impediments i perjudicis a l’activitat dels transportistes” que han passat a França les últimes dues setmanes. L’organització també ha reclamat a les administracions que garanteixin el dret fonamental a la lliure circulació a la xarxa viària per no perjudicar la resta d’activitats econòmiques. L’entitat ha remarcat que “compren i se solidaritza amb les legítimes reivindicacions de les organitzacions agràries”, que en bona part coincideixen amb les que històricament planteja el sector del transport espanyol. Encara més, considera que els agricultors són “aliats” dels transportistes i per això torna a demanar que les protestes perquè no afectin el normal desenvolupament de l’activitat del transport per carretera.

Un dimarts de protestes
Els pagesos catalans ja van afirmar que preveuen tallar l’autovia A-2 a l’altura de Fondarella, al Pla d’Urgell, aquest dimarts dia 6 de febrer per protestar sobre les condicions i la situació que pateixen, entre aquestes el cost de producció i els insuficients sous. És precisament per les mancances que veuen en el seu salari, però també les notables complicacions que han anat patint al llarg dels anys, han constituït la Plataforma 6-F per donar el tret de sortida a un seguit d’accions de protesta per denunciar la situació que viu el sector.