Algunes de les protestes que han marcat la jornada d’aquest dimarts, continuaran fins a almenys aquest dimecres al matí. El coordinador del sindicat Unió de Pagesos en el Camp de Tarragona, Pere Guinovart, ha informat que al voltant de 150 tractors passaran la nit al Port de Tarragona i continuaran bloquejant els accessos. També passaran la nit a l’AP-7 els pagesos que des d’aquest dimarts al matí tallen l’autopista a l’altura de Pontós, a l’Alt Empordà.
Pel que fa a la concentració a la infraestructura portuària, els agricultors s’hi han personat a les 11 hores en dues columnes procedents d’Aldea i de Valls (Tarragona), després de fer una marxa lenta per l’A-27. També han comptat amb el suport de tractors procedents de Lleida. Tots junts sumaven al voltant de 500 tractors i han bloquejat l’entrada de la instal·lació portuària al voltant de les 14.30 hores. L’impacte d’aquesta acció no s’ha trigat a notar. Segons Europa Press, les entrades i sortides de camions del port s’han desplomat un 83% entre les 6 i les 12 hores respecte a aquest dilluns. Per part seva, des de la mateixa infraestructura han tret ferro a les xifres defensant que les importacions que entren pel seu centre logístic “no tenen una afectació significativa en el sector primari català” i que, a més, són complementàries a la producció local.

A l’AP-7, els pagesos s’han manifestat aparcant els tractors i instal·lant barricades per cremar troncs i pneumàtics. La protesta ha obligat a tallar el trànsit i a desviar els vehicles que circulaven per l’AP-7. Els vehicles procedents del sud, s’han vist obligats a sortir per Figueres Sud i els del nord han sortit per Vilademuls.
Demandes
En unes declaracions a la premsa, Guinovart ha tornat a posar sobre la taula alguns dels motius que han detonat aquestes protestes. Per una part, ha subratllat que els problemes que genera la sequera són responsabilitat de la Generalitat i, tanmateix, ha demanat que es tiri endavant l’aprovació d’una llei de la cadena alimentària per evitar que els productors hagin de vendre per sota de cost davant la competència d’aquestes importacions. En paral·lel, ha alertat de les dificultats que tenen els joves per incorporar-se al sector.