MónEconomia
Els pagesos aixequen els talls a l’AP-7 després de 30 hores de protestes

Les mobilitzacions a l’AP-7 han acabat. Així ho han explicat els pagesos gironins després d’acordar aixecar els talls de l’autopista i l’N-II a Pontós (Alt Empordà). A l’assemblea que han fet, han exposat els compromisos que han obtingut tant del Govern (sobre restriccions per la sequera i burocràcia) com de l’estat espanyol, després que els hagin confirmat una reunió amb la secretaria general d’Agricultura del Ministeri la setmana vinent. Per això, han decidit marxar de les carreteres tallades des d’aquest dimarts al matí. Ho fan, però, amb una advertència a les administracions: Si no compleixen els compromisos, tornaran al carrer el dia 28 i s’hi estaran “el temps que faci falta”.

Les més de 30 hores de protestes dels pagesos han acabat amb un final agredolç. Per una banda, els representants han assegurat que han arribat a certs acords amb l’administració pública, però també han advertit que si les mesures són paper mullat, no tindran cap mena de problema en tornar a envair les carreteres. Aquesta no és la primera vegada que els pagesos gironins bloquegen la carretera d’ençà que van començar les protestes. De fet, la setmana passada ja van passar la nit tallant l’AP-7 i l’N-II a Medinyà, abans de marxar en tractorada cap a Barcelona per fer escoltar les seves demandes. Aquesta vegada, el bloqueig ha estat de les principals vies de comunicació terrestres de la demarcació, el que també s’anomena com la porta d’entrada amb la resta d’Europa.

Pagesos tallen l'AP-7 amb troncs i neumàtics / ACN
Pagesos tallen l’AP-7 amb troncs i neumàtics / ACN

Una altra via de negociació diferent del Govern

Els pagesos també estaven molt pendents de l’altra via de negociació, en aquest cas amb el govern espanyol. En aquest sentit, han afirmat que titulars de la secretaria d’Agricultura es traslladaran a Catalunya per reunir-se amb ells la setmana vinent. “És molt important perquè, d’entrada, ens reconeixen com a interlocutors”, han dit. De l’Estat volen, també, simplificació administrativa i, sobretot, tenir veu i poder influir en la política agrària comuna a Europa.

Més notícies
Notícia: Primeres tensions entre els pagesos arran de les últimes protestes
Comparteix
L'Assemblea Pagesa es desvincula de la taula de diàleg creada pel Govern | Almenys cinc entitats de Ponent s'han donat de baixa de la FCAC pel paper que han donat en les manifestacions
Notícia: Coca-Cola prepara un ERO per a 64 treballadors a Barcelona
Comparteix
La companyia planteja un acomiadament col·lectiu que afectarà també la seu a Madrid | El sindicat CSIF rebutja sortides "traumàtiques" i aposta per la voluntarietat
Notícia: El sector financer català eleva els ingressos un 40% i frega les 630 empreses
Comparteix
La consellera d'Economia i Hisenda Natàlia Mas defensa la banca com una "indústria en si mateixa"
Notícia: Barcelona, la nova referència pels centres de recerca internacionals
Comparteix
Els hubs tecnològics instal·lats a Catalunya generen 26.407 llocs de treball i un impacte econòmic de 2.500 milions anuals

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa