La cinquena reunió de mediació a PortAventura que ha tingut lloc aquest dissabte ha acabat sense acord i per tant es manté la convocatòria d’una segona vaga pels dies 1 i 2 de maig. Els sindicats CCOO i UGT han lamentat que la companyia “no escolta les necessitats de la plantilla”, mentre que des de l’empresa es parla d’un “gran esforç d’aproximació”.
Des dels sindicats s’ha destacat “la importància del conveni col·lectiu com a instrument fonamental per garantir unes condicions laborals i salarials millors”. “Només així podrem solucionar el problema de la càrrega de treball i de la manca de personal qualificat, que provoca una pèrdua de qualitat en el servei que oferim als clients i que desgasta enormement la salut de la nostra plantilla”, han insistit els sindicats, que afirmen que han posat sobre la taula “propostes constructives” i s’han acceptat part dels punts plantejats per l’empresa. Per a UGT i CCOO s’ha destacat “la manca de compromís real” per part de PortAventura per aplicar l’acord de manera immediata com a raó que ha impedit assolir un pacte que pugui satisfer ambdues parts.

Per la seva banda, des de PortAventura World es lamenta no haver aconseguit un acord en la cinquena mediació amb els sindicats. Per part seva parlen “d’un gran esforç d’aproximació” a les propostes de la representació sindical. “L’empresa ha mostrat flexibilitat en qüestions clau per als treballadors, com ara les millores salarials, la reducció de la càrrega de treball i l’increment de l’estabilitat laboral”, ha enumerat la companyia en un comunicat. A més, la companyia retreu als sindicats una “posició immobilista” i assegura que la convocatòria d’una segona vaga els dies 1 i 2 de maig és “perjudicial per a l’empresa, els clients, els proveïdors, i també per als mateixos treballadors”. Des del punt de vista operatiu, PortAventura World assegura que continuarà obert durant el període de vaga,
Les vagues dels últims dies a PortAventura
La vaga de l’1 i 2 de maig no és la primera que tindrà lloc aquest any al parc d’atraccions. El 19 d’abril, en plena Setmana Santa, la vaga dels treballadors PortAventura va deixar contra les cordes les instal·lacions, que durant aquells dies només van poder obrir quatre de totes les atraccions que completen el recorregut perquè un 80% de la plantilla va secundar les protestes.