Junts per Catalunya ha deixat clar que mantindrà obertes fins a l’últim segon les negociacions per a la proposta de reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals, però a hores d’ara manté la seva oposició al projecte de llei de l’executiu espanyol –la proposta estrella de la vicepresidenta Yolanda Díaz–. La formació independentista considera que la norma, que es debatrà aquest dimecres al Congrés amb una esmena a la totalitat del partit de Carles Puigdemont, té “riscos” i pot provocar que molts treballadors es quedin sense feina a causa del tancament d’empreses a Catalunya.
El vicepresident i portaveu de la formació, Josep Rius, no ha donat per trencades les negociacions, i ha defensat que la seva formació vol que els treballadors disposin de més temps lliure, però no a “costa de perdre llocs de treball” perquè, segons ha afirmat, “hi ha un risc amb la reducció de la jornada laboral, i és que treballadors passin de 40 hores a zero”. En aquest sentit, ha remarcat que grans empreses “ja fa temps que fan menys de 40 hores”, però ha advertit que les petites i mitjanes empreses, que representen el gruix del teixit productiu a Catalunya, “no ho poden assumir”.
En aquest sentit, Rius ha reclamat “compensacions” per al teixit productiu català, i que la reforma de la jornada laboral “s’ha de fer d’acord amb les particularitats i amb les singularitats que té Catalunya, el seu model empresarial i el seu teixit productiu”. A més, ha assegurat que la seva formació és partidària de posar “els esforços” en el fet que els treballadors tinguin sous més dignes sense posar en risc el futur de les empreses”.

Junts nega negociació directa entre Puigdemont i Díaz
D’altra banda, el portaveu de Junts ha negat que hi hagi negociacions directes entre el president a l’exili i líder de Junts, Carles Puigdemont, i la vicepresidenta espanyola Yolanda Díaz per la reducció de la jornada laboral. “Les negociacions les du a terme l’equip de Madrid”, ha assegurat Josep Rius, que ha reconegut que en el passat i ara “hi ha hagut algun intercanvi de missatges entre Díaz i Puigdemont”. Tot i això, fonts de Junts han detallat que aquests contactes no han abordat la qüestió i deixen clar que la negociació la lidera la portaveu de Junts a Madrid, Míriam Nogueras i el seu grup parlamentari.