MónEconomia
Zegona proposa sortides voluntàries en la negociació de l’ERO a Vodafone

Zegona ha ofert als sindicats la possibilitat que, en el marc de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que estan negociant per a 1.198 treballadors en Vodafone España, els acomiadaments es produeixin mitjançant un mecanisme de sortides voluntàries. En aquest sentit, serien els treballadors els que decidirien deixar l’empresa, tot i que el fons britànic es reservaria el “dret a veto” per frenar la sortida de treballadors que consideri essencials. Ara bé, si la voluntarietat no cobreix tots els acomiadaments finalment necessaris, Zegona ja ha assegurat que es cobrirà amb sortides forçoses.

La situació entre els sindicats i Zegona és tens a hores d’ara. La companyia ja ha decidit que necessita fer fora aproximadament 1.200 persones, una xifra que segons els sindicats està inflada i han subratllat que en la presentació de l’informe de justificació de l’ERO la signatura britànica ha indicat que existeixen 68 vacants en les diferents àrees afectades. Segons han explicat les fonts consultades per Europa Press, aquesta situació resulta “contradictòria” amb el fet de posar en marxa un acomiadament massiu i, davant aquesta situació, una de les peticions traslladades a Zegona és que es comprometi a cobrir aquestes vacants amb empleats que ja estiguin en la companyia.

Problemes amb les indemnitzacions

Tot i això, sembla que la reunió d’aquest dimecres no ha sigut fructífera del tot, ja que de moment encara no hi ha cap acord sobre la indemnització per als treballadors afectats per aquest acomiadament col·lectiu. Fins al moment, Zegona ha proposat una indemnització de 24 dies de salari per any treballat amb un topall de 14 mensualitats, no obstant això, aquesta oferta inicial no convenç els sindicats, ja que suposa la meitat que les condicions acordades en l’ERO que va tenir lloc el 2021, que es va saldar amb la sortida de 442 treballadors amb una indemnització general de 50 dies de salari per any treballat amb un topall de 33 mensualitats i una prima lineal de 6.000 euros per als afectats que cobressin menys de 30.000 euros bruts.

La seu de Vodafone Espanya, a Madrid / EP
La seu de Vodafone Espanya, a Madrid / EP

Paral·lelament, el fons britànic també va proposar l’establiment d’un pla de recol·locació extern i un conveni especial de la Seguretat Social per als treballadors majors de 55 anys. No obstant això, en l’ERO que va tenir lloc el 2021 es van produir prejubilacions per als afectats de 54 i 55 anys amb un 85% del salari fix més un 50% del salari variable. D’aquesta manera, les vacants en aquesta situació són molt reduïdes. Davant d’aquest panorama, els sindicats no es mostren esperançats i algunes fonts consultades consideren que l’estat actual de les negociacions de l’ERO es troba “lluny de la possibilitat d’aconseguir un acord definitiu”.

Més notícies
Notícia: Simón prioritzarà des de Criteria la “creació de valor” a Naturgy
Comparteix
El conseller delegat del braç inversor de la fundació 'La Caixa' destaca l'estratègia a l'energètica com "una de les primeres iniciatives, sinó la primera"
Notícia: Els fons europeus impulsen l’activitat innovadora de les empreses un 60%
Comparteix
Mentre que el 2022 un 5% de les empreses innovadores havia aconseguit finançament procedent dels fons, l'any passat aquest percentatge es va elevar fins al 23,5%
Notícia: Un de cada cinc catalans és pensionista, amb una assignació de 1.347 euros
Comparteix
El 2023 es va tancar amb 1.541.323 perceptors d'una pensió contributiva de la Seguretat Social, un 0,2% més que el 2022
Notícia: La Generalitat va executar un 87,2% de les inversions pressupostades el 2023
Comparteix
El Govern va invertir 1.672 milions d'euros del pressupost inicial d'inversions anualitzades, xifra que arriba fins als 2.162 milions si es tenen en compte els fons europeus

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa