Ja fa mesos que les VTC tradicionals, és a dir aquelles que estan fora del control de les plataformes com Uber o Cabify, estan en peu de guerra contra l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per la nova regulació del sector. Cal recordar que aquesta nova normativa busca, precisament, allunya limitar el negoci d’aquestes plataformes digitals a Barcelona i rodalia imposant als costos per al sector. En un comunicat publicat aquest dimarts a la tarda les VTC tradicionals han carregat contra l’AMB per perjudicar-los de forma deliberada aquests mesos. A més, afegeixen -i recorden- que ells no pretenen fer cap mena de competència al taxi, sinó seguir fent la tasca que feien abans de l’arribada de les plataformes digitals.
Concretament, l’associació Gran Turisme de Catalunya recorda que des de l’1 de gener d’aquest 2023 només s’han donat un total de 365 autoritzacions de VTC model Tradicional a la ciutat. Aquest fet, que va precedit d’un pagament de 500 euros de “taxa administrativa”, ha provocat, assegura la patronal, que unes 400 VTC tradicionals no hagin pogut obtenir la seva llicència a casa de la nova legislació, perjudicant greument aquesta part del sector. És per això que els professionals demanen a l’AMB que els exclogui de la regulació de les plataformes digitals perquè no ho són. A més, lamenten que el sector no pot treballar amb ni normalitat ni legalment. Alhora, asseguren que veuen com la Guàrdia Urbana els inspeccionen “per si complim amb uns dies de festa absurds” fet que els “dona mala imatge”.
A més a més, la patronal de les VTC tradicionals assegura que ja han detectat diverses “flotes de vehicles particulars sense llicència ni assegurança pel transport de passatgers!” que fan servir les agències de viatges per fer visites turístiques tant per Barcelona com per tota Catalunya. Mentrestant, assegura Gran Turisme de Catalunya, hi ha “autònoms i empreses amb més de 20 anys de servei” que tenen els “vehicles aturats i sense ingressos” perquè se’ls apliquen les regulacions ideades pel negoci de les plataformes com Uber o Cabify quan ells no ho són.
Noves manifestacions
És per això que l’associació demana fermament a l’AMB que els categoritzi fora d’aquest model de negoci i construeixi una “regulació adient” a la seva activitat perquè puguin el seu servei. És per això que en el mateix comunicat anuncien que el pròxim 12 d’abril celebraran l’Assemblea de l’Associació VTC Gran Turisme a la seu de Foment del Treball o estaran presents “més de 500 autoritzacions”. En un primer pronòstic consideren que d’aquesta reunió sortiran “greus conclusions a la nostra problemàtica que portaran a noves i repetides manifestacions pels carrers de Barcelona” fins que les administracions els escoltin.