Vodafone acomiadarà 1.198 persones a l’Estat a través d’un Expedient de Regulació de l’Ocupació. El fons britànic Zegona, gestor de l’activitat espanyola de la TelCo francesa, assegura que una important retallada de plantilla és “l’única fórmula per garantir la viabilitat i competitivitat de l’empresa a futur”. La reducció de massa salarial afectaria, així, prop del 37% de la força de treball, que consta de poc més de 2.860 persones. Malgrat la reestructuració, el vehicle de capital assegura que prefereix abordar la situació amb “una actitud responsable i dialogant amb la voluntat d’assolir el millor acord possible per a les parts”.
L’actitud dialogant que vol mostrar de cara al públic la gestora de la multinacional no ha arribat a convèncer els sindicats, que s’han mostrat extremadament crítics amb la decisió corporativa. La secretària general de la secció sindical de Comissions Obreres a Vodafone, Beatriz Moreno, ha titllat de “barbaritat” l’acomiadament col·lectiu plantejat per Zegona. “Parlem d’un ERO de grans dimensions en una plantilla ja molt ajustada” critica la sindicalista, tot denunciant, precisament, l’absència de comunicació entre corporatiu i treballadors. “Serà molt difícil arribar a un acord que no sigui totalment voluntari”, alerta Moreno, tot qualificant l’entesa proposada de “sagnia”.

Conflicte per les “presses”
Des del sindicat, d’aquesta manera, s’oposen no només pel fons de la mesura, sinó per un elevadíssim ritme d’execució dels acomiadaments. “Sembla fet a propòsit: som gairebé a l’estiu i ens hi posarem a l’agost”, ha criticat la representant de CCOO. Des d’UGT, per la seva banda, posen Zegona com a exemple de “com la mala gestió pot dilapidar el valor d’una companyia que va arribar a ser líder mundial”. Contra aquestes acusacions, des del gons asseguren que la retallada és “urgent” amb l’objectiu d'”adaptar-se a la nova realitat del mercat i a la competitivitat”. Si bé els representants dels treballadors alerten que l’estructura de l’empresa ja és minsa, des de la propietat reiteren que l’ERO “no afectarà ni la qualitat del servei ni el suport que s’ofereix als clients”.