La tercera ronda d’aturades dels pilots d’Air Europa ha afectat l’activitat de l’Aeroport del Prat. Les noves jornades de vaga convocades pel sindicat sectorial Sepla han provocat la cancel·lació de quinze vols operats per la companyia. Si bé la majoria de línies que pateixen incidències aquest primer dilluns de mobilitzacions passen per Madrid, també s’ha aturat un dels principals vols curts de la ciutat: Palma-Barcelona. Aquesta nova ronda d’aturades se suma a les que es van produir els mesos d’abril i maig, que van acumular fins a 182 cancel·lacions, i s’allargarà fins al dia 2 de juliol. La vaga es mantindrà durant tota la seva vigència, segons el sindicat, per la negativa de la companyia a negociar condicions laborals a l’alça amb la força de treball; i denuncia la “fixació abusiva” de serveis mínims durant les setmanes que dura el procés.

Les primeres jornades vaguístiques van servir per assolir un preacord salarial a principis de juny. El pacte pel que es va desbloquejar el conflicte, però, no ha estat respectat per la direcció de la companyia. Segons els pilots, Air Europa va fer públic “un document radicalment diferent” de l’entesa assolida a la negociació col·lectiva, pel qual “es vinculava l’actualització salarial insuficient a la renúncia a part dels drets laborals adquirits”; un punt que, asseguren des del sindicat, s’havien compromès a excloure del document final.

‘Lowcostització’ de l’empresa

Donades les condicions comunicades per l’empresa, Sepla lamenta el que consideren una “lowcostització” del servei d’Air Europa. La direcció, critiquen els representants dels treballadors, intenta “abaratir el col·lectiu mitjançant un empobriment dels drets i condicions laborals” dels pilots, especialment els més novells i les noves contractacions. L’agrupació considera, en aquest sentit, “inconcebible que els directius estiguin actuant de mala fe envers el futur d’Air Europa i els seus treballadors”.

Conveni a la baixa

Més enllà de l’actualització salarial, des de Sepla retreuen a la companyia la “falta de concreció” en les converses per l’acord del cinquè conveni col·lectiu, que es troba encara en negociacions. Després de les reunions tancades amb la direcció, la part social enlletgeix la intenció d’Air Europa d’establir “un nou conveni amb condicions laborals a la baixa”, amb pujades salarials per sota de l’IPC o mesures contràries a la conciliació familiar.

Més notícies
Notícia: Una empresa catalana crea un sistema per evitar que et hackegin el GPS
Comparteix
Circe Smart Navigation Solutions ha desenvolupat un software que detecta interferències en els senyals de geolocalització
Notícia: Alarma empresarial pels tipus d’interès: “Augmentarà el risc de fallida”
Comparteix
Experts i empresaris alerten que un enduriment excessiu del crèdit dispara el risc de morositat i fallides
Notícia: La indústria dels components es fa forta davant el pas al cotxe elèctric
Comparteix
Proveïdors i fabricants auxiliars del sector de l'automòbil busquen camins innovadors per fer front al "repte" d'abandonar la benzina i el dièsel
Notícia: Fitxar no serveix de res: El naufragi de la llei del registre de jornada
Comparteix
Empresaris i sindicats reconeixen les dificultats per dur a terme una mesura que no compleix amb l'expectativa de reduir hores impagades

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa