MónEconomia
Unió de Pagesos es desmarca de la protesta del camp a les portes del 9-J

L’agrupació d’agricultors Unió de Pagesos s’ha volgut desmarcar del tall fronterer organitzat per Revolta Pagesa per al dilluns vinent i assegura que no formarà part de la protesta del 3 de juliol. El sindicat, que té representació majoritària a Catalunya, assegura que “no és legítim” mobilitzar-se en plena campanya electoral i aposten per altres mesures que ajudin a resoldre la situació que viu la pagesia, com per exemple un acord de col·laboració amb l’organització sindicalista de la Catalunya Nord Confederation Paysanne. És a dir, tot i que les reclamacions són molt similars, opten per diferents formes de lluita. El coordinador nacional d’Unió de Pagesos, Joan Caball, creu que promoure manifestacions en plena cursa electoral per als comicis europeus del 9 de juny ajuda a “prendre partit”: “Dones avantatge a aquell qui hi és i invisibilitzes a aquell qui no”.

És per aquest motiu, doncs, que ha assegurat que des del sindicat majoritari no s’uniran a la protesta. El portaveu nacional d’Unió de Pagesos també defensa la seva absència perquè els organitzadors del tall fronterer són col·lectius “asindicals o antisindicals” i no creu que siguin ben rebuts. “Allà on no et volen és millor no anar-hi”, rebla Caball. Cal tenir en compte, però, que el sindicat majoritari a Catalunya sí que es va afegir en algunes de les mobilitzacions que es van fer al febrer.

Una imatge d'arxiu de la revolta pagesa / Europa Press (Laia Solanellas)
Una imatge d’arxiu de la revolta pagesa / Europa Press (Laia Solanellas)

Defensar el model de pagesia “familiar”

Des d’Unió de Pagesos, i en consonància amb bona part del sector, consideren que és fonamental collar a les institucions, des de la catalana fins a l’europea, per fer valdre les petites produccions agrícoles i ramaderes, ja que avisen que si no el control de la pagesia quedarà reduït a quatre grans empreses: “Si no defensem el model familiar, quedaran quatre empreses que ho portaran tot”, ha afegit el portaveu dels pagesos catalans. És per aquest motiu, doncs, que Joan Caball creu que Brussel·les ha d’elaborar directius que tinguin en compte les diferències entre territoris, ja que la pagesia no té les mateixes necessitats a Dinamarca que als països de l’arc mediterrani.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa