MónEconomia
Els transportistes catalans, “farts” de les pèrdues pels talls de trànsit

Prop de 750 camions han quedat aquesta setmana atrapats a l’AP-7 per les protestes dels pagesos de la Catalunya del Nord. Els talls de trànsit a l’altra banda de la frontera han bloquejat la ruta d’aquests vehicles, que s’han distribuït per diversos polígons de l’Alt Empordà a l’espera del restabliment de la circulació. Aquesta afectació al peatge del Voló podria ser un fet anecdòtic, però no és res més que el darrer incident d’una llarga llista que està provocant pèrdues importants en el sector dels transportistes catalans.

Aquesta situació ha portat el col·lectiu a dir prou. En unes declaracions a l’ACN, el president d’Asetrans a Girona i del CETCAT, Eduard Ayach, assegura que estan “farts” de patir els talls de carretera i de què cap administració els compensi per les pèrdues que se’n deriven. Escenaris com el que es viu en aquests moments causa de les protestes a la Catalunya Nord demostren per a la patronal del sector que ells són “una vegada més” els principals afectats pels “fenòmens externs” i que, sigui per vagues o meteorologia, “la carretera és el primer que queda afectat”. “Cada dia que un camió està aturat pot costar entre 600, 700 o fins i tot 800 euros. Si això es multiplica per milers, són pèrdues molt importants […] I nosaltres ja portem massa dies i vegades que se’ns atura l’activitat”, afirma Ayach, que lamenta que ningú compensi els transportistes per aquestes pèrdues.

Unes compensacions que no estan sobre la taula

El portaveu del col·lectiu apunta que cada cop que es bloqueja la circulació, els conductors no només perden “aquelles hores o aquells dies”, sinó que hi ha unes rutes “programades” que no es podran complir. Fa temps que reclamen que hi hagi compensacions, però aquesta petició no s’ha atès ni està “sobre la taula”. “No se n’ha parlat, no està a l’agenda i veiem com aquesta productivitat la perdem les empreses i els empresaris del sector”, remarca Ayach, que als governs que “facin la seva feina” i que promoguin “la lliure circulació” perquè els camions de mercaderies i de passatgers puguin “circular lliurement per les carreteres del nostre país”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a novembre 20, 2024 | 14:52
    Ricard novembre 20, 2024 | 14:52
    Sembla que per a alguns els transportistes catalans s'acaben a la Jonquera.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa