Iberia i els sindicats continuen negociant a contrarellotge per trobar una sortida al conflicte del handling. Aquest dilluns es va produir un primer avenç tangible després que l’aerolínia oferís crear una filial participada al 100% per IAG per prestar el servei d’assistència en terra a les cinc aerolínies del grup —Iberia, Vueling, British Airways, Level i Air Lingus—. Els sindicats recelen de la proposta d’Iberia i no descarten noves vagues si la companyia no ofereix una sortida satisfactòria.
El conflicte del handling va esclatar després que Iberia perdés les llicències per operar a la majoria del grans aeroports de l’estat espanyol, excepte Barajas. Uns 3.000 treballadors estan pendents de subrogació, la majoria a l’aeroport del Prat, i la incertesa sobre les condicions laborals ha encès els sindicats, que fins ara han fet quatre jornades de vaga. Després de la trobada d’aquest dilluns, que va acabar sense acord, fonts d’Iberia han explicat que la companyia “manté la seva oferta sobre la taula”, però tant CCOO com UGT han assegurat que tenen dubtes.

L’oferta d’Iberia no convenç els sindicats
L’oferta d’Iberia implica crear una companyia de handling pròpia i un pla de jubilacions i baixes incentivades que afectarien 1.700 dels 3.000 treballadors. Per suplir les baixes, l’aerolínia preveu fer noves incorporacions. La companyia necessita tancar aviat el conflicte amb els sindicats després d’un Nadal mogut, amb centenars de cancel·lacions. Per la seva banda, els representants dels treballadors denuncien que Iberia vol que la nova operi a tots els aeroports, no només allà on ha perdut llicència, i rebutgen el pla.
Des de CCOO recorden que “no hi ha re firmat” i asseguren que el sindicat “només arribarà a un acord si inclou únicament els aeroports afectats per la pèrdua de llicències”. La UGT no descarta fins i tot fer una vaga indefinida si l’aerolínia no els ofereix “solucions adequades i immediates”.