La reunió del president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, amb els pagesos ha acabat sense acords concrets i amb una promesa de més trobades per analitzar a fons les seves reivindicacions. Mentre a la plaça Sant Jaume els agricultors amenaçaven amb més protestes —“si no es compleixen els objectius pactats, tornarem!”—, Mascort ha comparegut en roda de premsa per explicar el contingut de la reunió, que ha durat dues hores.
“Les seves reivindicacions són les nostres”, ha assegurat Mascort, que ha animat els pagesos a posar una mica d’ordre a les seves peticions per poder fer una reunió de treball més productiva. “Han de decidir com ho podem fer per trobar-nos en 10 o 15 dies i analitzar de manera més detallada les seves peticions”, ha explicat Mascort, que ha afirmat que hi ha algunes propostes que són competència de la Generalitat —no ha concretat quines— i altres que s’hauran de traslladar a Madrid i a Brussel·les.

A la trobada, que s’ha celebrat al Palau de la Generalitat, han assistit vuit persones de la Plataforma 6-F —dos per columna territorial que ha baixat fins a Barcelona—, i dos membres d’Unió de Pagesos, dos de la JARC, dos de la Federació de Cooperatives Agràries i dos més d’Asaja. “Són un bon exemple de com s’han de fer les coses quan vols organitzar-te”, ha reconegut Mascort.
El Govern allarga la mà als pagesos
El conseller d’Acció Climàtica ha reconegut que “tothom pot fer les coses millor” i ha mostrat la predisposició del Govern a buscar “fórmules per fer les coses més àgils”. Mascort ha ofert als pagesos que facin nit a Barcelona per evitar una tornada complicada després de dos dies de protestes. “El viatge ha estat llarg, alguns han passat onze hores a sobre el sector per venir”, ha dit. “Ara és fosc i fa fred”. Amb tot, el Govern ha garantit que els tractors que tornin a casa aquesta mateixa nit podran comptar amb una escorta dels Mossos d’Esquadra.
Els pagesos han deixat en mans de cada assemblea territorial si es queden a Barcelona o tornen a casa. “Hem estat una hora per repassar 53 propostes”, han explicat membres de la plataforma 6F a la sortida de la reunió. “Ens tornarem a reunir, on i quan vulguem. Això no acaba aquí”, han sentenciat. Mascort s’ha compromès a analitzar-les i a estudiar la manera de fer que els pagesos es puguin “guanyar millor la vida”. El conseller ha insistit que la Generalitat considera que les seves reivindicacions són “absolutament justes” i ha apuntat que els preus “no són justos” i que la burocràcia els “ofega”. També ha reconegut que hi ha decisions polítiques que a la teoria són bones, però que “s’entrebanquen pel camí” i no solucionen res.