Les protestes que van començar a França han arribat fins a Catalunya. Des de fa algunes setmanes, els agricultors i ramaders francesos han fet diverses manifestacions per reclamar la millora de les condicions en les quals treballen, així com un augment dels seus salaris. Ara, pagesos i ramaders de Ponent preveuen tallar l’autovia A-2 a l’altura de Fondarella, al Pla d’Urgell, dimarts dia 6 de febrer per la mateixa raó. Davant de les mancances que veuen en el seu salari, però també les notables complicacions que han anat patint al llarg dels anys, han constituït la Plataforma 6-F per donar el tret de sortida a un seguit d’accions de protesta per denunciar la situació que viu el sector.
Els aspectes que volen tractar amb aquesta protesta van des dels elevats costos de producció, els preus baixos, la burocràcia o el preu del gasoil. D’aquesta manera, volen cridar l’atenció de les administracions, especialment de les europees i sumar-se també així a l’onada de protestes del sector agrícola que fa dies que s’escampa per França. L’acció es farà amb tractors i començarà a les set del matí amb la previsió d’allargar-se el màxim d’hores possible.

Una decisió assembleària
Pagesos i ramaders es van reunir en assemblea precisament a Fondarella el passat dimarts a la nit per acordar aquestes accions de protesta. El president d’Asaja a Lleida, Pere Roqué, és un dels que hi va participar i ha explicat que “el sector ja no pot més i per això ha decidit impulsar aquestes protestes”. De fet, no és només el sector a França, sinó que molts països europeus també s’estan sumant a les protestes del sector. En concret, s’han vist manifestants a Alemanya, Bèlgica, Itàlia, Romania o Polònia. L’assemblea va comptar amb la participació d’unes 400 persones i hi havia representants d’altres sindicats com Unió de Pagesos (UP) o JARC.





