MónEconomia
Iberia i els sindicats negociaran “fins a l’últim instant” per tancar un acord

Les negociacions entre Iberia i els treballadors del servei de terra de l’aerolínia s’allargaran “fins a l’últim instant possible” amb l’objectiu de poder arribar a un acord sobre el handling. Així ho ha assegurat la direcció de la companyia després de la reunió amb els representants sindicals que va tenir lloc aquest dimecres i que va culminar sense un acord. Aquest dimecres precisament s’acabava el termini establert per Aena perquè les diferents empreses que opten al handling presentessin les ofertes comercials, però Iberia ha donat a entendre als sindicats que encara queda marge per negociar.

Les dues parts s’han emplaçat aquest dijous a continuar amb les converses amb la proposta d’Iberia de crear una empresa que pertanyeria al grup IAG i que s’ocuparia del handling a tots els aeroports sobre la taula. Per la seva banda, els sindicats rebutgen la idea i en les reunions que han mantingut ambdues parts, els representants dels treballadors han demanat que la nova empresa se circumscrigui només als vuit aeroports on la companyia ha perdut la llicència dels serveis de handling.

En la reunió d’aquest dimecres, treballadors i companyia es van centrar en “transcriure les garanties i millorar la proposa presentada per Iberia”, segons apunten des de la UGT. CCOO ha afegit que els representants dels treballadors segueixen treballant en “buscar aproximacions” a la proposta de l’empresa “per trobar una solució al conflicte”.

La previsió és que les negociacions continuïn aquest dijous al matí, ja que a les quatre de la tarda hi ha convocada una trobada per part d’Aena amb tots els agents de handling. Iberia, però, insisteix que negociarà amb els sindicats “fins a l’últim instant possible a la recerca d’un acord que garanteixi el futur del negoci i dels treballadors“.

La proposta d’Iberia, al detall

Cal recordar que la proposta d’Iberia és la creació d’una nova empresa, participada al 100% de IAG, que aglutini a tots els treballadors dels centres de treball de la Direcció de Serveis Aeroportuaris, així com un pla de viabilitat que contempla baixes incentivades i prejubilacions per a 1.727 treballadors. Aquesta decisió extrema de l’aerolínia arriba com a solució a la situació derivada de l’últim concurs de handling d’Aena, resolt el 26 de setembre, en el qual va perdre la llicència de vuit grans aeroports com són Bilbao, Màlaga, Alacant, Palma, Eivissa, Barcelona, Las Palmas i Tenerife Sud.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa