Ibèria ha obert noves negociacions amb els sindicats per evitar noves aturades dels treballadors del servei d’assistència a terra. L’objectiu és trobar una via d’acord entre empresa i treballadors després que els sindicats hagin amenaçat amb noves aturades. El director comercial de la companyia, Juan Cierco, assegura que Ibèria ha obert la porta a noves converses “sempre que no es posi en risc el futur del negoci del ‘handling’“.
Els sindicats van convocar vaga entre el 5 i 8 de gener. Temen que les seves condicions laborals decaiguin després que Ibèria hagi perdut la llicència per gestionar equipatges en vuit aeroports. En els darrers dies, CCOO, un dels sindicats que va convocar l’aturada –juntament amb UGT, USO i Comité Intercentros– no ha descartat noves mobilitzacions, “més agressives” fins i tot, si no hi ha avenços notables entre la companyia i els sindicats. Per ara, els sindicats mantenen que no hi ha hagut cap proposta convincent per part d’Ibèria.

Ibèria manté que la incidència de la vaga ha estat baixa
D’altra banda, Ibèria assegura que la vaga, finalitzada aquest passat dilluns, ha tingut una incidència “baixa” entre els treballadors. Des de la companyia han lamentat “les molèsties causades en els passatges”, però asseguren que no hi ha hagut gaires inconvenients els darrers dies. Segons Ibèria, la puntualitat dels vols ha estat superior al 80% durant els dies d’aturada.
Segons Cierco, el seguiment no ha arribat al 20% cap dels dies i s’han cancel·lat 444 vols de forma preventiva. Amb tot, aquest dilluns la companyia va reconèixer afectacions significatives en el bon funcionament de l’operativa, sobretot a primera hora del matí, amb problemes amb la gestió de l’equipatge d’alguns passatgers. Els treballadors tenien com a principal objectiu entorpir l’operació tornada de Nadal per forçar Ibèria a negociar.