MónEconomia
Iberia proposa crear una filial pel handling i un ERO de 1.727 treballadors

La negociació entre Iberia i els treballadors del servei de terra de l’aerolínia sembla que començar a avançar. Segons s’ha sabut aquest dilluns, l’empresa ha proposat la creació d’una nova empresa, participada al 100% de IAG, que aglutini a tots els treballadors dels centres de treball de la Direcció de Serveis Aeroportuaris, així com un pla de viabilitat que contempla baixes incentivades i prejubilacions per a 1.727 treballadors. Aquesta decisió extrema de l’aerolínia arriba com a solució a la situació derivada de l’últim concurs de handling d’Aena, resolt el 26 de setembre, en el qual va perdre la llicència de vuit grans aeroports com són Bilbao, Màlaga, Alacant, Palma, Eivissa, Barcelona, Las Palmas i Tenerife Sud.

La pèrdua d’aquests contractes ha provocat una sèrie de conflictes en la companyia, des d’un procés judicial contra el concurs fins a negociacions amb els sindicats per a tractar de trobar una solució que beneficiés tant als treballadors com a la companyia. En aquest procés s’han produït dues convocatòries de vaga que finalment es van suspendre i quatre jornades de vaga entre el 5 i el 8 de gener que van provocar la cancel·lació de 444 vols de la companyia, retards i problemes amb el trasllat d’equipatge.

Per això, aquest dilluns la companyia ha fet pública la seva última proposta. Amb la nova companyia, tots els treballadors que passin a la nova societat seguiran sota el conveni d’Ibèria i mantindran totes les condicions i drets sense cap canvi. Això inclou el blindatge “per a tota la vida” dels sistemes de progressió i antiguitat. No obstant això, la creació d’una nova companyia contempla l‘acomiadament de 1.727 persones fins al 31 de desembre de 2026. Aquesta desvinculació es realitzaria a través de baixes incentivades per als menors de 56 anys en el moment de l’extinció del contracte i de prejubilacions per als majors d’aquesta edat.

Des del moment de l’extinció del contracte de treball i fins a complir els 65 anys, l’empresa abonaria en 12 pagues anuals un complement que variaria en funció de l’edat en la qual s’acollís a tal mesura sobre el salari regulador, és a dir, sobre el total de les seves percepcions anuals brutes.

Marges estrets

La companyia assegura que el handling i els milers de persones que formen part dels serveis d’assistència en terra “són importants per a Ibèria”. No obstant això, recorda que els marges són estrets i es necessita un gran volum de negoci que “només es pot aconseguir de manera sostenible prestant serveis a terceres companyies”, motiu que ha anat al·legant durant les negociacions per a no acollir-se al autohandling.

La companyia assegura que ha analitzat alternatives “amb tota la determinació i assumint la seva responsabilitat” amb l’objectiu de mantenir el negoci en tots els aeroports i trobar solucions que garanteixin la viabilitat i el desenvolupament del negoci d’aquesta nova societat i el futur els treballadors.

Més notícies
Notícia: El PIB alemany tanca el 2023 caient un 0,3%, però esquiva la recessió
Comparteix
La major economia europea va evitar entrar en recessió tècnica perquè va esquivar els dos trimestres consecutius de caigudes
Notícia: La milionada que s’ha embutxacat el fons dels EUA que volia enfonsar Grifols
Comparteix
Gotham s'ha desfet de la posició en curt que tenia sobre la farmacèutica després de publicar l'informe bomba sobre els seus comptes
Notícia: Aquests són els cinc homes més rics del món
Comparteix
Els magnats han doblat la seva fortuna en quatre anys y acumulen una riquesa similar al PIB de països com Polònia
Notícia: Haier reafirma que comprarà el 20% de Shanghai RAAS a Grifols
Comparteix
La farmacèutica xinesa ha assegurat que "continuem treballant per a tancar el tracte com estava previst"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa