La companyia de e-commerce Venca, amb seu a Vilanova i la Geltrú, ha presentat un ERTO que afecta gairebé la meitat de la plantilla, formada per poc més de 150 treballadors. La intenció de la firma és reduir entre un 50 i un 60% la jornada anual dels gairebé 70 empleats dels departaments de logística i call center, segons ha avançat Eix Diari. Empresa i representants dels treballadors han obert un període de negociació per intentar arribar a una entesa a finals d’aquesta setmana. La UGT apunta que no s’oposaran a l’expedient de regulació, però exigeix que hi hagi “garanties de futur”.
Des de la UGT -sindicat majoritari- apunten que la direcció justifica l’ERTO per l’augment de despeses derivat dels efectes de la guerra d’Ucraïna i la inflació. El secretari general d’aquest sindicat al Garraf, Francesc Rica, rebat els arguments de Venca perquè són “massa genèrics” i demana que presenti un pla de viabilitat que traci quin és el futur de la companyia. “Si no, després de l’ERTO hi ha el risc que l’empresa tanqui i els treballadors no puguin disposar del 100% de l’atur perquè n’hauran consumit una part”, avisa.
Les propostes de la UGT
La UGT demana que l’ERTO s’apliqui enviant els treballadors a casa jornades senceres, mentre critica que la companyia aposti per reduir algunes hores diferents dies de la setmana. Rica adverteix que bona part dels treballadors tenen contractes a temps parcial i ressalta que reduir encara més les jornades dificultaria disposar d’una altra feina complementària. “Volem protegir especialment aquests treballadors”, ha recalcat. El sindicat lamenta que l’ERTO arriba després d’un degoteig d’acomiadaments que han reduït progressivament la plantilla els últims anys. El 2018 treballaven a Vilanova més de 350 persones, de les quals en van acomiadar 90 el mateix any i 50 més després de la pandèmia.