MónEconomia
Els ecologistes critiquen el Govern per “cedir” a les “pressions” dels pagesos
  • CA

L’entitat ecologista, Ecologistes en Acció, critica que el Govern de la Generalitat de Catalunya hagi “cedit” a les “pressions” dels pagesos, els quals han forçat al Departament d’Acció Climàtica a canviar el nom del afegint les paraules ‘Agricultura, Ramaderia i Pesca’. En un comunicat, l’entitat ecologista recorda que “no va ser una bona idea” quan es van unir agricultura i medi ambient en una mateixa conselleria per última vegada.

Els ecologistes han insistit en la necessitat de què existeixi un departament de medi ambient que sigui totalment independent i que hi hagi una vicepresidència de transició ecosocial. L’entitat reivindica que el medi ambient no és una política sectorial, que és un requisit transversal per a totes les polítiques del Govern.

Pagesos a l'espera de la nova marxa des d'Alcarràs / ACN
Els pagesos van ‘forçar’ al Govern a canviar el nom del Departament d’Acció Climàtica afegint les paraules ‘Agricultura, Ramaderia i Pesca’ / ACN

“Absolutament inadmissible”

Així han qualificat des d’Ecologistes en Acció que es plantegin passes enrere en l’àmbit de les polítiques ambientals al territori català. Segons l’entitat, aquestes polítiques ja són insuficients davant l’actual situació de crisi ecològica que pateix Catalunya. Els ecologistes defensen que mantenir un sector agrari tan potent necessita que aquest sector s’adapti a l’actual situació de canvi climàtic i poder establir una col·laboració en la conservació de la biodiversitat. L’entitat ecologista, però, ha volgut mostrar el seu suport a la petita i mitjana pagesia, a la vegada que ha defensat que s’avanci en la dignificació d’aquest sector econòmic implica que ha d’anar acompanyat de portar a terme una agricultura que sigui responsable amb el medi ambient.

“Pels pagesos i ramaders és una qüestió transcendental”

Això és el que va manifestar ahir el conseller David Mascort després de la reunió amb els principals sindicats. Els pagesos també han pactat “reorganitzar” l’àrea d’abastament d’aigua de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), tal com va explicar Mascort davant la premsa, un fet que servirà per ser “més sensibles” a les demandes dels productors.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Antoni a març 01, 2024 | 12:35
    Antoni març 01, 2024 | 12:35
    Els ecologistes son els tòxics de tot el bon fer de la pagesia , uns ignorants de lo que es un conreu no saben lo que es una "aixada" un "solc"i els seus criteris acabarien en el món rural , es volen anteposar als que ens donen els productes per menjar ,
  2. Icona del comentari de: Davos a març 02, 2024 | 14:29
    Davos març 02, 2024 | 14:29
    Si Antoni, aneu abocant purins per subsòl i contaminant les aigües, d aixo en sabeu força...
  3. Icona del comentari de: Jomateix a març 05, 2024 | 13:50
    Jomateix març 05, 2024 | 13:50
    Ecologistes en acció ha fet mai un càlcul de l aigua desembalsada per les energetiques desde 2020 per poder cumplir amb els seus objectius económics? Ecologistes en acció ha calculat mai quina facturació acumulada Van guanyar aquestes empreses? I Quin Cost economic pel pais en un cicle de sequera es pot demanar com indemnizació? Ah no que les energetiques al igual que els bancs estàn per sobre del lliure mercat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa