Nou conflicte a la vista al Port de Barcelona. El col·lectiu d’amarradors del port de Barcelona anirà a la vaga indefinida a partir del pròxim dilluns 4 de novembre si la patronal i els treballadors no arriben a un acord per al conveni col·lectiu. Els representants dels treballadors de l’empresa Amarres Barcelona han cridat a la vaga els treballadors per protestar contra l’estancament de les negociacions entre representants dels treballadors i de la patronal.
En un comunicat, USTP Coordinadora, sindicat majoritari al comitè d’empresa assenyala que “davant la manca d’avenços en les negociacions i el desacord persistent, el sindicat USTP Coordinadora, que ostenta la majoria al comitè d’empresa, ha formalitzat el preavís de vaga, fixant el 4 de novembre com la primera jornada d’atur”. Les reclamacions dels treballadors se centren en les millores en les vacances, en els torns, els plusos i els complements salarials. “USTP Coordinadora ha reiterat la voluntat d’esgotar totes les vies de diàleg possibles per assolir un acord sobre els punts més conflictius i continuar avançant en la negociació del conveni. No obstant això, fins ara no ha estat possible aconseguir avenços significatius en les converses”, ha lamentat el sindicat.
⚓Presentado preaviso de huelga del sector de Amarres en el puerto de Barcelona. Se hará efectiva el próximo 4 de noviembre si las negociaciones del convenio colectivo no logran avanzar, pese a la voluntad de agotar todas las vías de diálogo posibles.https://t.co/MdJDmgAdFW
— Coordinadora – CETM #45AñosCoordinadora (@SoyCoordinadora) October 24, 2024
Un conflicte estancat
USTP assenyala que el conflicte se situa en la situació en la qual es troben els treballadors que pertanyien a les empreses Cemesa, Lanchas Amarres i Mooring, empreses que més tard es van fusionar donant pas a l’actual Amarres Barcelona. El sindicat denuncia que “no s’estan respectant els sistemes de torns establerts” que marcaven els anteriors convenis.
Per altra banda, Comissions Obreres (CCOO) es nega a signar un conveni que compti “amb doble escala salarial i que discrimini els treballadors segons la voluntat de l’empresa”. El sindicat alerta que “la patronal no cessa en el seu intent d’empitjorar les condicions existents, establint jornades laborals en detriment de les actuals i desigualtats salarials i socials dins la mateixa plantilla, en aspectes tan importants i decisius com les baixes per incapacitat temporal, les vacances i els torns de treball”.