MónEconomia
Centenars de tractors bloquegen l’accés al Port de Tarragona

Centenars de tractors vinguts des de diferents punts de les demarcacions de Tarragona i Lleida han aconseguit bloquejar el port tarragoní. Seguint la convocatòria d’Unió de Pagesos, des de primera hora del matí uns 500 tractors han sortit des de diversos punts per impedir l’accés al segon port més important del país i que suposa una de les grans entrades dels productes competidors del sector primari català sense les “condicions sanitàries” que exigeix la Unió Europea.

Els concentrats tenen una autorització per bloquejar l’accés al port durant 24 hores, però ja han avisat que no decidiran l’hora de l’aixecament fins a la celebració una assemblea que tindrà lloc a les dotze del migdia. En aquest sentit, el coordinador d’Unió de Pagesos al Camp de Tarragona, Pere Guinovart ha apuntat, però que pagesos i ramaders podrien haver de marxar abans per atendre les seves obligacions.

En unes declaracions a la premsa, Guinovart ha insistit que els problemes que genera la sequera són responsabilitat de la Generalitat mentre ha reclamat que s’impulsi l’aprovació d’una llei de la cadena alimentària per evitar que els productors hagin de vendre per sota de cost davant la competència d’aquestes importacions. Els pagesos critiquen també les dificultats per a la incorporació de joves al sector i l’excessiva burocratització dels tràmits, que dificulta l’activitat dels pagesos.

Imatge del tall de l'AP-7 a Pontós / ACN
Imatge del tall de l’AP-7 a Pontós / ACN

Talls per tota Catalunya

El focus de les protestes també està repartit per tot el territori català. Des de primera hora del matí, desenes d’agricultors estan tallant l’AP-7 a Pontós (Alt Empordà) i una protesta talla la circulació de l’eix transversal a l’altura de Vic. A més, també s’ha produït un tall a la C-38 a Molló (Ripollès), just en el pas fronterer del coll d’Ares. Els pagesos tenen previst fer-hi una concentració conjunta amb agricultors francesos.

A la demarcació de Barcelona, la C-17 es troba tallada entre les masies de Voltregà i Vic en sentit nord; i a la C-25 a Gurb. En aquesta via, es fan desviaments per la sortida 176 en sentit Girona i per la sortida 183 en sentit Lleida. Per la seva banda, la C-37 està tallada a Manlleu. A les comarques de Tarragona, el Servei Català de Trànsit informa de la marxa lenta a l’A-27 de Mafumet en sentit Tarragona.

El tall més important és el de l’AP-7 on els pagesos han aparcat tractors i instal·lat diverses barricades des d’on cremen troncs i pneumàtics. La protesta obliga Trànsit a fer desviaments i els vehicles que viatgen en sentit sud han de sortir a Figueres sud, mentre que en sentit nord els Mossos obliguen camions i cotxes a desviar-se per la sortida de Vilademuls. A més, molt a prop l’N-II també està tallada entre Vilamalla i Pontós.

Una vintena de tractors bloquegen l'accés a Mercabarna / ACN
Una vintena de tractors bloquegen l’accés a Mercabarna / ACN

Bloqueig a Mercabarna

A Barcelona, dues desenes de tractors provinents del Baix Llobregat i de l’Anoia han bloquejat les dues entrades a Mercabarna. D’aquesta manera, només queda obert un accés al recinte a més d’una entrada més secundària. Tot i haver aconseguit bloquejar aquestes dues entrades, els agricultors esperaven més agricultors procedents del Penedès i el Bages. La poca presència de manifestants fa que a l’interior de Mercabarna l’activitat transcorre amb tota normalitat. De moment, els pagesos tenen previst allargar la protesta fins al voltant de les dues del migdia.

Més notícies
Notícia: Nous avals ICO per l’entrada de la hipoteca: així es poden sol·licitar
Comparteix
Les noves ajudes van destinades per als joves menors de 35 anys i a famílies amb menors a càrrec
Notícia: Les plataformes es revolten contra Google per la llei de mercats digitals
Comparteix
Diverses empreses han reclamat a Google "que posi fi al tracte preferencial dels seus propis serveis enfront dels seus competidors"
Notícia: La pagesia catalana redobla la pressió contra la “competència deslleial”
Comparteix
El camp es mobilitzarà el pròxim dimarts a Mercabarna i el Port de Tarragona | Les organitzacions del sector esperen traslladar els seus greuges a Brussel·les en els pròxims dies
Notícia: Els treballadors rebutgen la proposta de Danone per tancar Parets: “És ridícula”
Comparteix
El comitè d'empresa critica un plantejament negociador que considera "insuficient" i assegura que no s'ha discutit sobre la reindustrialització de la fàbrica vallesana

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa