Catalunya ha assolit aquest mes d’abril els 3,84 milions d’ocupats, el que suposa la xifra de treballadors més alta de la sèrie històrica, que es remunta el 2012. Segons les dades que ha publicat aquest dimarts el Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social, aquesta xifra suposa un augment de 37.403 treballadors més que el mes de març.
Després de diversos exercicis creixements interanuals sostinguts, el mercat continua creixent, però ho fa més lentament. L’increment anual de l’ocupació, del 2,13%, és l’impuls més baix en aquest mes des del 2021.
Aquest augment de l’ocupació es deu, en gran part, a l’augment de contractacions que es va veure durant la Setmana Santa, que comparat amb l’any anterior va caure al mes d’abril.

Per territoris, l’afiliació a la Seguretat Social ha anat a l’alça especialment a les demarcacions amb més pes del turisme: Girona (+3,19%) i Tarragona (+3,58%), mentre que a Barcelona l’increment ha sigut menor (+0,48%). A Lleida, el primer mes del segon trimestre s’ha saldat amb una reducció del 0,13% dels treballadors.
Descens de l’atur el mes d’abril
A més, l’augment de l’ocupació coincideix també amb una baixada de l’atur registrat. Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social, el nombre de desocupats es registra en 325.717, el 57,7% de les quals són dones. En aquest sentit, les llistes de serveis d’ocupació tenen 6.048 aturats menys que al març, el que suposa un 1,82% menys. Comparat amb fa un any, el nombre d’aturats s’ha reduït en 11.313, un 3,36% menys. Es tracta de la xifra més baixa d’aturats en un mes d’abril en disset anys, des dels 299.387 aturats del 2008.

Arreu de Catalunya, el descens anual de l’atur s’ha notat més a Girona (-4,85 %), a Lleida (-4,76%) i a Tarragona (-3,96%). A més, a Barcelona, el total de desocupats és un 2,99% inferior al de l’abril del 2024.
La reducció mensual de l’atur s’ha concentrat especialment entre els estrangers, on hi ha un 2,56% d’aturats menys, i que representen 67.398 aturats, un 20,7% del total. En canvi, els locals han sortit de les llistes dels serveis d’ocupació amb més intensitat (-3,52%) comparat amb fa un any, tot i que els estrangers també han registrat un descens (-2,73%).
Augment de l’ocupació també a l’estat espanyol
La dada espanyola d’ocupació també ha sigut la més alta registrada amb 21.588.639 de treballadors, després de l’augment de 230.993 persones en l’últim mes (+1,08%). En comparació amb el 2024, l’increment ha sigut del 2,31% amb 487.134 feines generades. Al conjunt de l’Estat, l’abril s’ha saldat amb 2.512.718 aturats, un 2,61% menys que el mes anterior i 67.420 desocupats menys.